PRAVI PLAN ZAPADA ZA KOSOVO!

IZVOR: T. Kovačević-G. Mitrović

sreda, 8. 8. 2018.| 11:00

31

Srbija dobija sever Kosova, ali i donacije i ubrzani put u Evropsku uniju, deo je plana za rešavanje kosovskog plana iza kojeg stoje Vašington i Evropska unija.

Tanjug/AP
Emanuel Makron i Donald Tramp

- Administracija Donalda Trampa nema rigidan stav prema Srbiji, kao što je bio slučaj sa prethodnim američkim zvaničnicima, saslušali su stavove Beograda i podržavaju napore Srbije da se pitanje pokrajine reši, ali ne na uštrb jedne strane. To znači da će Srbi na Kosmetu biti zaštićeni, da će se deo sa većinskim srpskim življem na severu povezati sa centralnom Srbijom - navodi sagovornik Srpskog telegrafa iz diplomatskih krugova.

Naš sagovornik dodaje da ni Albanci neće izgubiti sve.

- S druge strane, ni Priština neće ostati praznih ruku, novom linijom razganičenja ili podelom, kako god nazvali to rešenje. Albanci će dobiti deo opštine Preševo, uzak pojas uz administrativnu liniju. Veći deo Preševa, Bujanovac i Medveđa ostaju u Srbiji - objašnjava izvor Srpskog telegrafa iz diplomatskih krugova.

POPUSTILE KOČNICE

Amerikanci su, otkriva naš izvor, spremni da "pomognu" Prištini da prihvati ovakvo rešenje.

- Hašim Tači je otvoren za takvu mogućnost, s tim da on podelu krsti drugim imenom i govori o korekciji granica. Problem su Haradinaj i ostatak ekipe, koje Vašington želi da usmeri i ohrabri u prihvatanju kompromisa. Niko tu ne očekuje veće probleme s obzirom na to da je sam Haradinaj rekao da prištinsku politiku vodi Vašington - podseća naš sagovornik.

Govoreći o trenutnim pozicijama velikih sila, kada je u pitanju rešavanje sudbine Kosmeta, naš izvor otkriva da su se stvari malo promenile kada je u pitanju pozicija Evrope.

- Nemačka je bila glavni kočničar, stalno su ponavljali da je proglašenjem nezavisnosti za njih to pitanje rešeno. Međutim, sada se i pozicija Berlina menja, i oni, kao i Amerika i Francuska, kao što je rekao njihov predsednik Emanuel Makron, žele da se pitanje Kosova reši kompromisom - navodi izvor Srpskog telegrafa.

VELIKI APETITI

Srpski šef diplomatije Ivica Dačić smatra da glavnu prepreku rešenju predstavljaju maksimalistički ciljevi Prištine.

- Oni ne žele kompromis, već da mi priznamo nezavisnost, ali i da dobiju još nešto, kako oni zovu, istočno Kosovo - Preševo i Bujanovac - rekao je Dačić ističući da je to pokušaj stvaranja "velike Albanije".

Prema njegovim rečima, pojedincima u Srbiji, ali i u međunarodnim krugovima smeta to što je pozicija Beograda "značajno promenjena".

- Mislim da je podela rešenje, o tome govorim 10 godina, o tome je govorio i Dobrica Ćosic pa nije izdajnik, i Zoran Đinđić. Neki kažu da je zbog toga navukao na sebe gnev, koji se završio napadom - rekao je ministar spoljnih poslova.

Handanović: Đilasovci opet prete ubistvom Vučiću? Ovo nije prvi put, nadležna tužilaštva da reaguju
Handanović: Đilasovci opet prete ubistvom Vučiću? Ovo nije prvi put, nadležna tužilaštva da reaguju
2
Rektorkin pajtos prevario Amelu Terzić za gajbu! Atletičarka nije dobila ni jednu ciglu
Rektorkin pajtos prevario Amelu Terzić za gajbu! Atletičarka nije dobila ni jednu ciglu
0

KOMENTARI 31

OLJA8. avgust 2018. u 11:20

Ako ovo donosi mir i stabilnost u regionu mozda je i prihvatljivo za nas.

2 2 Odgovori

milka8. avgust 2018. u 11:22

Sve sto nam donosi vise nego sto imamo je odlicno za nas.Nesto se mora dati takva su vremena ali imacemo vise nego sada.I znacemo sta je zaista nase.

2 1 Odgovori

konacno8. avgust 2018. u 11:28

Konacno i da Amerika,krene putem realnosti.Moze da se bijemo u prsa,al ovo je idealan plan za sadasnju situaciju.Plan koi ce stavi tacku na mucenja,i nas zastoj.Plan koji ce dati srbima na KiM pravo na normalan zivot.Koji ce uz tu pomoc ulaganja sila zapada vrlo brzo stabilizovati.I narod se vracati na kosovo.

1 0 Odgovori

Maja8. avgust 2018. u 11:38

Problem oko KiM treba što pre rešiti, ali za to je potrebna podrška većih sila! Albanci očigledno samo žele rat, a na nama je da se borimo za naše interese na prostojan način bez nasilja!

1 0 Odgovori

Rade8. avgust 2018. u 11:39

Prihvatljivo resenje. Mislim da bi se mnogi gradjani Srbije slozili s tim.

1 1 Odgovori

vidi sve komentare
NEMCI UDARILI KONTRU TRAMPU! Sastanak Vučića i Tačija izazvao negodovanje u Nemačkoj
NEMCI UDARILI KONTRU TRAMPU! Sastanak Vučića i Tačija izazvao negodovanje u Nemačkoj
17
Dačić otkrio šta spremaju Vučiću u Berlinu!
Dačić otkrio šta spremaju Vučiću u Berlinu!
15
Makron u nemačkom parlamentu: Francuska i Nemačka imaju obavezu da ne dozvole da svet sklizne u haos
Makron u nemačkom parlamentu: Francuska i Nemačka imaju obavezu da ne dozvole da svet sklizne u haos
0
Makron i Merkelova poručili Vučiću: Napravi BALKANSKU EU!
Makron i Merkelova poručili Vučiću: Napravi BALKANSKU EU!
37
(VIDEO) PREKRSTIO SE, PA UŠAO U LEDENU VODU: Ovako je Lazanski obeležio Bogojavljenje u Moskvi
0

(VIDEO) PREKRSTIO SE, PA UŠAO U LEDENU VODU: Ovako je Lazanski obeležio Bogojavljenje u Moskvi

Ðurić o najnovijim pretnjama Vučiću: To je napad na Srbiju, mržnja mora biti sankcionisana!
0
Ðurić o najnovijim pretnjama Vučiću: To je napad na Srbiju, mržnja mora biti sankcionisana!
SNS JUŽNOG BANATA: Pozivi na ubistvo Predsednika Srbije i njegove porodice imaju patološki osnov!
0
SNS JUŽNOG BANATA: Pozivi na ubistvo Predsednika Srbije i njegove porodice imaju patološki osnov!
Handanović rasturio opoziciju: Izgleda da Sergej rastura drogu po Savezu za Srbiju
Srbija

Handanović rasturio opoziciju: Izgleda da Sergej rastura drogu po Savezu za Srbiju

Republika

 - nedelja, 19. 1. 2020. u 19:40 0

Član Glavnog odbora Srpske napredne stranke (SNS) Damir Handanović prokomentarisao je na Tviteru besprizorne uvrede i napade na...

Htela je sa kerovima da uđe u hram! Prištinski sveštenik otkrio detalje posete Hilari Klinton
Društvo

Htela je sa kerovima da uđe u hram! Prištinski sveštenik otkrio detalje posete Hilari Klinton

novosti.rs, Republika

 - nedelja, 19. 1. 2020. u 18:57 0

Otac Stevo Mitrić govorio je za "Novosti" o dolasku Hilari Klinton u prištinski hram, i jednoj neprijatnoj situaciji

Tačijev ultimatum Kurtiju: Vreme ističe, uzmi ili ostavi
Srbija

Tačijev ultimatum Kurtiju: Vreme ističe, uzmi ili ostavi

Tanjug

 - nedelja, 19. 1. 2020. u 17:45 0

Predsednik privremenih prištinskih institucija Hašim Tači izjavio je danas da vreme ističe i da bi lider Samoopredeljenja Aljbin Kurti...

KAP KOJA JE PRELILA ČAŠU, SZS PRED PUCANJEM! Balša, Šule, Kena, Vučkovićeva, a oglasio se i Lutovac: ILI DS ILI BOŠKO OBRADOVIĆ!
Srbija

KAP KOJA JE PRELILA ČAŠU, SZS PRED PUCANJEM! Balša, Šule, Kena, Vučkovićeva, a oglasio se i Lutovac: ILI DS ILI BOŠKO OBRADOVIĆ!

Tanjug

 - nedelja, 19. 1. 2020. u 17:38 2

Više članova Demokratske stranke oštro je danas reagovalo na uvredljiv tvit lidera Dveri Boška Obradovića na račun Dragoljuba...

Vulin oštro odgovorio režimu u Podgorici: Ne može Ðukanović Srbiji da brani da čuva svetinje
Srbija

Vulin oštro odgovorio režimu u Podgorici: Ne može Ðukanović Srbiji da brani da čuva svetinje

Tanjug

 - nedelja, 19. 1. 2020. u 17:11 0

Može Milo Ðukanović da odluči šta hoće, ali ne može Srbiji da brani da čuva svetinje svog naroda i brani jedinstvenu Srpsku...

Gradski odbor SNS Beograd: Nadležni da hitno reaguju na pretnje Vučiću!
Gradski odbor SNS Beograd: Nadležni da hitno reaguju na pretnje Vučiću!
5

Gradski odbor Beograd Srpske napredne stranke pozvao je nadležne državne organe da ozbiljno shvate...

(FOTO) Plivanje za Časni krst u Grockoj! Stefanović: Ovako se brani tradicija i kultura našeg naroda!
(FOTO) Plivanje za Časni krst u Grockoj! Stefanović: Ovako se brani tradicija i kultura našeg naroda!
0

Potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar unutrašnjih poslova dr Nebojša Stefanović...

  • Na kiosku
    Danas na kioscima

    Samo u Srpskom telegrafu - informacije kojih nema u drugim medijima

    Naslovna za 18. 1. 2020.