PUNIM GASOM KROZ SRBIJU! U protekloj deceniji izgrađeno gotovo dvostruko više puteva nego od 1945. do 2012!

Autor: Redakcija

Vesti

04.06.2023

11:39

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Planirana izgradnja i rekonstrukcija još 944 kilometra, a država ni od jednog projekta nije odustala

PUNIM GASOM KROZ SRBIJU! U protekloj deceniji izgrađeno gotovo dvostruko više puteva nego od 1945. do 2012!

Foto: Tanjug/T. Radovanović

Obilazak autoputa

Za proteklih 11 godina (2012-2023) izgrađeno je skoro duplo više kilometara puteva nego, verovali ili ne, što su u prethodnih gotovo sedam decenija uradili zajedno sve bivše vlasti, od Josipa Broza Tita preko Slobodana Miloševića do DOS (1945-2012).

Za sve to vreme urađeno je 596 kilometara, a državno rukovodstvo predvođeno predsednikom Aleksandrom Vučićem u ovom trenutku, prema zvaničnim podacima, gradi ukupno 502,7. I s već urađenih 381 kilometar, biće završeno i više od 900 kilometara puteva.

- Oni su do 2012. izgradili ukupno 596 kilometara. To su putevi Horgoš-Beograd, Niš-Grabovica, mi tek posle gradimo Grabovica - Grdelička klisura i Levosoje - Srpska kuća. Od Niša do Proseka su uradili 18 kilometara, izlaznice iz Niša i od Beograda do Batrovaca, od obilaznice 95 kilometara - rekao je predsednik Vučić.

On je rekao da se izuzetno malo gradilo od 2000. do 2012:

- Oni će reći da su pokrenuli i izgradnju deonice auto-puta od Ljiga do Čačka, ali su platili samo 8,9 odsto, a mi ostalih 91,1 odsto. Posle toga izgrađen je ukupno 381 kilometar, do kraja godine će biti izgrađeno 530, a do polovine sledeće godine ćemo ih značajno prestići. Za 11, 12 godina ćemo uraditi više nego svi ostali za 67 godina. Planiramo izgradnju i rekonstukciju još 944 kilometra, i sve to izdržavamo i od nijednog projekta nismo odustali.

1. Saobraćajnica Novi Beograd - Surčin

- završena trasa od osam kilometara, koja ima tri mosta, jedan most-kanal i jedan nadvožnjak, i znači direktan izlazak Beograda na auto-put Miloš Veliki

2. Obilaznica oko Beograda do Bubanj potoka

- poslednja deonica obilaznice oko Beograda, na koju građani čekaju više od 30 godina, biće završena i puštena u saobraćaj 28. juna, na Vidovdan. Put od Batajnice do Bubanj potoka, koji će se prelaziti za 23 minuta, biće konačno spojen s Koridorom 10

3. Deonica auto-puta Miloš Veliki od Pakovraća do Požege

Najavljivano je da će cela deonica od Preljine do Požege, dužine 30,9 km, biti završena do kraja 2021. Međutim, prvih 12 km do Pakovraća pušteno je u saobraćaj prošle godine. Izgradnja preostalih 19 km do Požege trebalo bi da se okonča do kraja 2023. Deonica je deo auto-puta E-763, na trasi Koridora 11, prema granici Srbije s Crnom Gorom. Na tom delu je predviđena izgradnja tri tunela, 32 mosta, 11 nadvožnjaka i tri petlje. Ta deonica će povezati Čačak, Lučane i Požegu i dva okruga, Moravički i Zlatiborski.

Hram Svetog Save, san postao java

Republika

Foto: ST/V. LUKIĆ

Hram Svetog Save

San o završetku Hrama Svetog Save trajao je još od 1905, s velikim prekidima. Trideset godina nakon završetka Drugog svetskog rata, patrijarh German je, u prisustvu srpskih arhijereja, položio povelju o nastavku radova i ponovo osvetio hram. Tada je liturgiji prisustvovalo više od 100.000 građana.
Radovi su privedeni kraju tek poslednjih godina, kada je država uložila više od 43 miliona evra. Završeno je 2.000 kvadratnih metara velelepnog mozaika, pa je najveći hram na Balkanu postao jedna od najvećih turističkih atrakcija Beograda.

4. Moravski koridor (Pojate-Makrešane)

- završetak i deonica na Moravskom koridoru - auto-putu od Pojata do Preljine, koji će spojiti koridore 10 i 11, uz završetak Sektora 1 Pojate-Kruševac od 27,4 km. Na Moravskom koridoru, dužine 112,37 km, gradi se 88 mostova i nadvožnjaka, 29 podvožnjaka i 11 petlji, a biće i uređen tok Zapadne Morave. To je prvi domaći digitalni i najširi auto-put u Srbiji.

5. Auto-put od Rume do Šapca

Ukupna dužina saobraćajnice od Rume do Loznice je 78 km. Puštanje u saobraćaj prvog dela, odnosno auto-puta Ruma-Šabac, s mostom preko Save, dužine 22,08 km, očekuje se u septembru. Završetak drugog dela Šabac-Loznica, dužine 55 km, očekuje se do kraja sledeće godine.

6. Sremska Rača - Kuzmin

Izgradnja deonice auto-puta, dužine do 19 km, s mostom na Savi s četiri trake, trebalo bi da se okonča do kraja godine.

7. Niš-Merdare do Merošine

Izgradnja ove saobraćajnice od 76,3 km počela je pre godinu dana. Planirano je 85 mostova i 18 kilometara tunela. Rok za završetak radova na prvoj deonici je 2026. Okončanje petlje Merošina-Merošina 1, u dužini od 5,5 km, ove godine.

8. Brza saobraćajnica do Valjeva

Rok za izgradnju brze saobraćajnice Iverak-Lajkovac, kojom će se Valjevo povezati s auto-putem Miloš Veliki, jeste maj 2024. Deo je državnog puta Loznica-Valjevo-Lazarevac i značajna u putnoj mreži Srbije zbog povezivanja delova RS, odnosno BiH s auto-putem Miloš Veliki i Koridorom 10.

Slavija od noćne more do atrakcije

Republika

Foto: Tanjug/AP/D. Vojinović

Kružni tok i fontana na Slaviji

Trg Slavija, jedan od najgorih noćnih mora vozača u Beogradu, decenijama je bio nerešiv problem. Za njegovu rekonstrukciju su održana mnoga nadmetanja, tribine i savetovanja, ali bez ikakvog efekta. Posle mnogo promašaja angažovani su stručnjaci, koji su konačno prionuli na posao da Slavija ne bi izgubila saobraćajnu funkciju, a da bi opet bila prepoznatljiva i privlačna.
I, konačno, 2017. trg je obnovljen i postao jedan od glavnih obeležja prestonice, a problem kružnog toka je rešen. Slavijom sada dominira atraktivna muzička fontana, a sve je znatno funkcionalnije i savremenije.

Renesansa železnice: "Soko" prevezao 2,5 miliona putnika

Ni kilometar pruge nije izgrađen od 1976. do 2012. godine, kada posle decenija zanemarivanja kreću krupna ulaganja države u srpsku železnicu.

Voz je postao ponovo maltene prvi izbor putnika između Beograda i Novog Sada, zahvaljujući urađenoj brzoj pruzi, kojom se za samo godinu dana prevezlo oko 2,5 miliona putnika. Konačno je počela i izgradnja beogradskog metroa, ali i brze pruge Beograd-Niš, koja će omogućiti da se za sat i 20 minuta stigne iz jednog u drugi grad. Ukupna vrednost projekta je više od dve milijarde evra, a završetak je planiran 2028.

Republika

Foto: ST/D. KADIĆ

Voz Soko

1. Brza pruga Novi Sad - Subotica - državna granica s Mađarskom
- nastavak radova
- dužina 108 km
- vrednost 1,07 milijardi evra

2. Obnove regionalnih pruga
- pruge obuhvaćene projektom su Vrbas-Sombor, Pančevo - Banatsko Miloševo - Čoka, Subotica, Ruma-Šabac-Zvornik, Mala Krsna - Požarevac - Bor - Vražogrnac.
- dužina: 538 kilometara
- vrednost radova: 1,5 milijardi evra

3. železnička stanica Beograd centar (Prokop)
- očekuje se otvaranje velelepne stanične zgrade od 5.690 kvadrata i s 890 parking-mesta za Dan oslobođenja Beograda 20. oktobra
- kompleks će obuhvatiti i manji tržni centar i niz poslovnih zgrada
- vrednost radova 15 miliona evra (1,77 milijardi dinara bez PDV)

4. Beogradski metro
- Beograđanima će biti na raspolaganju dve linije metroa u postavljenim rokovima - 2028. i 2030. 
- očekuje se da nakon izgradnje metroa javni prevoz koristi više od 50 odsto građana prestonice
- ukupna dužina 41 kilometar
- vrednost radova 4,4 milijarde evra

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (2)

Loading
Gagi

04.06.2023 23:19

Mnogo toga se uradilo proteklih godina. Mnogo je ulozeno u nasu zemlju i to se vidi. Niko to ne moze da ospori.

Tanja

04.06.2023 23:39

Svedoci smo koliko se Srbija razvija i gradi zahvaljujući Predsedniku Vučiću i Vladi Srbije.