MOMIROVIĆ: Plovnost Save i Dunava presudna za snabdevanje energentima
Ministar Tomislav Momirović poručio je da je plovnost na rekama od ključnog značaja za snabdevanje naše zemlje energentima.
Foto: mgsi.gov.rs
U prethodnih osam meseci fokusirali smo se na investicije u plovnost rečnih puteva, jer smo znali da će oni postati glavni koridori za snabdevanje energentima, izjavio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović nakon obilaska interventnih bagerskih radova na sektoru kod Bariča na Savi, koji se odvijaju sa ciljem da se obezbedi propisana dubina plovnog puta u periodu izrazito niskog vodostaja.
Ministarstvo graćevinarstva, saobraćaja i infrastrukture preduzima interventne bagerske radove kako bi se obezbedila plovnost rečnih puteva glavnim korisnicima rečnog saobraćaja - najvećim industrijama poput građevinske, hemijske i naftne industrije, kao i poljoprivredi.
- Preduzimamo sve aktivnosti na Savi i Dunavu, našim glavnim vodnim koridorima, kako bi dodatno podigli efikasnost i ubrzali plovidbu, ali i osigurali stabilno obezbeđivanje tržišta ugljem, naftom i derivatima nafte. Brzom reakcijom i konstantnim ulaganjem u rečni transport uspeli smo da obezbedimo plovnost Save i Dunava i tako budemo praktično jedina država u Evropi koja nije primorana da obustavlja rečni saobraćaj u trenucima kada je vodostaj rekordno nizak - rekao je Momirović i dodao:
- Na ovaj način pokazujemo koliko se borimo za našu industriju i privredu, jer pri ovakvim vodostajima većina država u Evropi ili obustavlja plovidbu ili uvodi značajna ograničenja. Rečni saobraćaj je ključan za snabdevanje energentima i radimo na tome da obezbedimo plovnost reka glavnim korisnicima rečnog saobraćaja - najvećim industrijama poput građevinske, hemijske i naftne industrije, kao i poljoprivredi - istakao je ministar.
Pored sektora Barič na Dunavu, MGSI obavlja interventne bagerske radove na još dve deonice na Dunavu, kod Čortanovaca i kod Futoga. Cilj ovih radova je da se obezbedi propisana dubina i širina plovnog puta Dunava i Save, čak i u periodu izrazito niskog vodostaja, kada nivo vode ide daleko ispod tzv. niskog plovidbenog nivoa.
- Naš pristup u Srbiji želimo da vidimo i u drugim dunavskim državama, jer rezultati naših napora i radova u Srbiji imaće značajno ograničen efekat ako i druge zemlje ne pokažu isti nivo proaktivnosti. Ako mi uradimo sve što je u našoj moći da obezbedimo plovni put i u uslovima izrazito niskog vodostaja, onda očekujemo i da druge države naprave napor da obezbede makar minimalnu prohodnost plovnog puta, a ne da imamo potpune obustave plovidbe koje danas imamo nizvodno od Srbije. U tom smislu imaću sastanak sa bugarskim kolegom i predložiću da se razmotre apsolutno sve opcije koje će omogućiti prohodnost Dunava za plovidbu, jer je to od velikog značaja za Srbiju - poruičio je Momirović.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (1)
Zabrinuti
17.08.2022 09:00
Cekajte!!! Jedan dan nafta se doprema naftobodom iz rijeke, a kada treba poskupeti, onda je nizak vodostaj, pa je dunav zaledjen i tako u krug. ALI, kada se dunav odmrzne, i plovnost bude normalna, niko ne vraca cene, brzo se zaboravi na razlog dizanja cena. Onda nema razloga da se vrate nazad Sramotni izgovori