NAŠA ZEMLJA BRZIH PRUGA I AUTO-PUTEVA: S kraja na kraj Srbije stižemo neuporedivo brže i komfornije nego ranije, i tek ćemo...

Autor:

Vesti

09.12.2023

19:30

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Ovakvi projekti ne pamte se ni u vreme Josipa Broza Tita, a kamoli onih koji su posle njega vladali, zaključno sa DS do 2012.

NAŠA ZEMLJA BRZIH PRUGA I AUTO-PUTEVA: S kraja na kraj Srbije stižemo neuporedivo brže i komfornije nego ranije, i tek ćemo...

Foto: ST/Nemanja Pančić, ST/Petar Divac, Tanjug/Koridori Srbije

Za proteklih 11 godina (2012-2023) izgrađeno je gotovo duplo više kilometara puteva nego, verovali ili ne, što su u prethodnih gotovo sedam decenija uradile zajedno sve bivše vlasti, od Josipa Broza Tita, i to u celoj SFRJ, preko Slobodana Miloševića do DOS (1945-2012). Istovremeno, ni kilometar pruge nije izgrađen od 1976. do 2012. Sada je sve drugačije...


Inače, u proteklih 11 godina izgrađeno je desetostruko više kilometara auto-puteva nego što je to u vreme bivšeg režima, čiji su predstavnici sad vođe opozicije. Konkretno, od 2012. do sada izgrađeno je 445 km, a plan je da narednih godina bude završeno skoro duplo više. Samo ove godine su, prema podacima Ministarstva saobraćaja, obnovljena 224 kilometra lokalnih puteva, a trenutno se radi na još 460 kilometara.


- Oni su do 2012. izgradili ukupno 596 kilometara. Za 11-12 godina ćemo uraditi više nego svi ostali za 67 godina. Planiramo izgradnju i rekonstrukciju još 944 kilometra i sve to izdržavamo i ni od jednog projekta nismo odustali - poručio je još pre pola godine predsednik Srbije Aleksandar Vučić.


Skor bivše vlasti, vezan za železnice, nije uporediv - nula je (pogledajte okvire).
S druge strane, sad je voz ponovo postao prvi izbor putnika između Beograda i Novog Sada zahvaljujući urađenoj brzoj pruzi, kojom se za samo godinu dana prevezlo oko 2,5 miliona putnika. A posle 53 godine konačno je završena nova glavna beogradska železnička stanica Prokop. Od 1970, kada je najavljen projekat, raspale su se tri države u kojima smo živeli (SFRJ, SRJ, SCG) i promenjeno je čak 19 srpskih vlada i svi su obećavali, ali niko ciglu ugradio nije. Brzom prugom uskoro ćemo i do Subotice i Budimpešte, kao i do Niša. Pa dalje...
glosa

Voz je definitivno ponovo prvi izbor putnika između Beograda i Novog Sada


Neke od impozantnih brojki


* Putevi i auto-putevi
445 km ova vlast
42,6 km bivši režim
* Brza pruga
108 km ova vlast
/ bivši režim
* Rekonstrukcija pruga i železnica
807 km ova vlast
31,5 km bivši režim

 



ŽELEZNICA


1. Brza pruga Novi Sad - Subotica - državna granica s Mađarskom
- nastavak radova obuhvata rekonstrukciju i modernizaciju postojećeg koloseka jednokolosečne pruge i izgradnju drugog koloseka pruge za mešoviti putnički i teretni saobraćaj
- dužina 108 km
- vozovi na ovoj deonici ići će brzinom od 200 km/h
- vrednost 1.074.350.337 evra
- rok za završetak decembar 2024.
- kada Mađari završe svoj deo, vreme putovanja od Beograda do Budimpešte biće dva sata i 45 minuta

2. Obnove regionalnih pruga
- pruge obuhvaćene projektom su Vrbas - Sombor, Pančevo - Banatsko Miloševo - Čoka, Subotica, Ruma - Šabac - Zvornik, Mala Krsna - Požarevac - Bor - Vražogrnac.
- dužina: 538 kilometara
- vrednost radova: 1,5 milijardi evra

3. Ostvaren san posle pola veka
- otvorena železnička stanica Beograd centar (Prokop)
- kompleks obuhvata i manji tržni centar
- javna garaža kapaciteta 636 mesta
- interna saobraćajnica sa 295 parking-mesta
 


PUTEVI 


1. Obilaznica oko Beograda do Bubanj potoka
- poslednja deonica obilaznice oko Beograda, o kojoj se govorilo tačno 51 godinu, završena je 28. juna, na Vidovdan. Put od Batajnice do Bubanj potoka, koji se prelazi za 23 minuta, spojen je s Koridorom 10. Tako je poluvekovni san građana o rasterećenju saobraćaja u centru Beograda postao java. 
2. Brza saobraćajnica Novi Beograd - Surčin
- trasom od osam kilometara, koja ima tri mosta, jedan most-kanal i jedan nadvožnjak, koja je otvorena 1. aprila, Beograd je dobio najbržu vezu i direktan izlazak na auto-put Miloš Veliki. 

3. Moravski koridor - Pojate - Makrešane
- deo Moravskog koridora od Makrešana do Koševa, dužine 10,9 km, otvoren 7. decembra, čime je Kruševac priključen na auto-put. Uz deonicu, dužine 16,9 km od Pojata do Makrešana, koja je otvorena 29. aprila, u funkciji je 27,6 km Moravskog koridora, čiji se kompletan završetak očekuje 2025. Izgradnjom deonica na tom auto-putu od Pojata do Preljine spajaju se koridori 10 i 11. Na Moravskom koridoru, dužine 112,37 km, gradi se 88 mostova i nadvožnjaka, 29 podvožnjaka i 11 petlji, a biće i uređen tok Zapadne Morave. To je prvi domaći digitalni i najširi auto-put u Srbiji.

4. Auto-put od Rume do Šapca
Ukupna dužina saobraćajnice od Rume do Loznice je 78 km. Prvi deo, odnosno auto-put Ruma-Šabac, s mostom preko Save, dužine 22,08 km otvoren je polovinom oktobra. Završetak drugog dela (brza saobraćajnica) Šabac-Loznica, dužine 55 km, očekuje se do kraja sledeće godine.

5. Deonica auto-puta Miloš Veliki od Pakovraća do Požege
Najavljivano da će cela deonica od Preljine do Požege, dužine 30,9 km, biti završena do kraja 2023. Prvih 12 km do Pakovraća pušteno je u saobraćaj prošle godine. Izgradnja preostalih 19 km do Požege trebalo bi da se okonča do kraja ove godine, mada je zbog izuzetno nepogodnog terena, pre svega, za tunele, moguće da to bude i minimalno kasnije. Deonica je deo auto-puta E-763, na trasi Koridora 11, prema granici Srbije s Crnom Gorom. Na tom delu je predviđena izgradnja tri tunela, 32 mosta, 11 nadvožnjaka i tri petlje. Ta deonica će povezati Čačak, Lučane i Požegu i dva okruga - Moravički i Zlatiborski.


6. Niš-Merdare do Merošine
Izgradnja ove saobraćajnice od 76,3 km počela je 2022. Planirano je 85 mostova i 18 kilometara tunela. Rok za završetak radova na prvoj deonici je 2026. Već završena petlja Merošina-Merošina 1, u dužini od 5,5 km.


7. Sremska Rača - Kuzmin
Završetak izgradnje deonice auto-puta, dužine do 19 km, s mostom na Savi s četiri trake, očekuje se narednih meseci.

8. Brza saobraćajnica do Valjeva
Rok za izgradnju brze saobraćajnice Iverak-Lajkovac, kojom će se Valjevo povezati s auto-putem Miloš Veliki, jeste maj 2024. Deo je državnog puta Loznica-Valjevo-Lazarevac i značajna u putnoj mreži Srbije zbog povezivanja delova RS, odnosno BiH s auto-putem Miloš Veliki i Koridorom 10.

9. "Osmeh Vojvodine" ili "smajli"
- brza saobraćajnica, dužine 164 km, spojiće granične prelaze Bački Breg i Nakovo. Radovi počinju 13. decembra. Naziv je dobila po tome što spaja Sombor, Kulu, Vrbas, Srbobran, Bečej, Novi Bečej, Kikindu i Srpsku Crnju, praveći pritom liniju koja na mapi ima oblik "smajlija". Doprineće razvoju severnog dela Vojvodine.


10. Auto-put Beograd - Zrenjanin - Novi Sad
- kolovoz dužine 105,4 km rasteretiće postojeće magistralne pravce i povećati bezbednost. Potpisan ugovor o izgradnji auto-puta s kineskom kompanijom "Šandong". Projektovanje se završava i očekuje se da radovi počnu sledeće godine. Time će se Novi Sad povezati na treći auto-put.


BONUS VIDEO

























 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (8)

Loading
Keti

09.12.2023 20:58

Svaka cast. To je svima drago.

Ksenija

09.12.2023 21:01

Sve vlasti zajedno nisu uradile koliko je SNS za ovih 11 godina.

Ena

09.12.2023 21:29

Đilas je boravak na vlasti koristio da se obogati, a Vučić da se izgradi Srbija i da narod bolje živi. Izbor je lak, zaokružiti listu pod brojem 1.

Ena

09.12.2023 21:29

Đilas je boravak na vlasti koristio da se obogati, a Vučić da se izgradi Srbija i da narod bolje živi. Izbor je lak, zaokružiti listu pod brojem 1.