REKLAMA ZA PIĆE KOKS: Navlače decu da UZIMAJU KOKAIN

Autor: J. JOKANOVIĆ - A. V. MARKOVIĆ

Vesti

30.08.2018

17:45

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Skandalozna reklama i još skandalozniji naziv! "Prati belu liniju" i "čista bela energija" poruke su kompanije "Argos energy" d. o. o., uvoznika energetskog pića po imenu koks, što je žargonski naziv za kokain.

RepublikaFoto: pixabay.com

Ovi napici, upozoravaju stručnjaci, sami po sebi opasni su po život jer ubrzavaju rad srca i izazivaju infarkt, a prema njihovoj oceni, još opasnija je poruka koju ova kompanija šalje nazivom pića i načinom na koji ga reklamira. Kao da nije dovoljno što sam naziv podseća na popularnu drogu, na limenci je i bela linija, koja nedvosmisleno asocira na lajnu kokaina. Da stvar bude gora, prema istraživanju Evropske agencije za bezbednost hrane EFSA, najveći potrošači energetskih pića su deca. Pije ih 68 odsto adolescenata i 18 procenata dece mlađe od 13 godina.

Na ovaj način se direktno promoviše teška smrtonosna droga i prave budući zavisnici od narkotika - Dr Jasna Daragan Saveljić, neuropsihijatar

PROMOCIJA DROGE

Prim. dr Jasna Daragan Saveljić, nekadašnja direktorka Specijalne bolnice za bolesti zavisnosti "Drajzerova" i neuropsihijatar sa dugogodišnjim iskustvom sa maloletnim zavisnicima od narkotika, kaže da na ovaj način direktno promovišu ovu tešku smrtonosnu drogu.

- Nedavno sam čula za ovo energetsko piće i šokirala sam se. Očigledno je da je prva asocijacija na težak narkotik kokain. Naziv ovog pića, pre svega, neprimeren je, posebno što se energetska pića prodaju i maloletnicima, koji između sebe onda govore kako piju ili, u žargonu, koriste koks. U početku će to biti piće, a onda im kasnije neće biti problem da prihvate drogu kokain. Na ovaj način se prave budući zavisnici od narkotika - upozorava Saveljićeva.

Ona ističe da se proizvođač može pravdati time da napitak ne sadrži psihoaktivne supstance, ali to ne opravdava naziv koji je degutantan i nedopustiv jer decu uči da konzumiraju drogu.

Probajte i pakao

Da tvorcima energetskih pića ne manjka mašte, pokazuje i primer brenda hel (pakao) sa Brusom Vilisom kao zaštitnim licem. Proizvođač je mađarska kompanija "Hell Energy International Ltd" i imaju samo Fejsbuk stranicu na srpskom jeziku, ali nam na poruku koju smo im uputili niko nije odgovorio.

ZABRANITI REKLAMU

Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije, ističe da bi ovim povodom trebalo da reaguje Ministarstvo trgovine.

- Prema mom mišljenju, ovo je nedozvoljeno oglašavanje i Ministarstvo trgovine bi trebalo da zabrani ovakvo reklamiranje. Mi čak i imamo nekoliko zakone kojima se ovo uređuje, ali se oni očigledno ne primenjuju. Meni je potpuno jasna poruka koju oni šalju, a deci se na perfidan način provlači da je u redu koristiti koks - kaže Papović.

UPOZORENJE STRUČNJAKA: Energetski napici su sami po sebi opasni po život jer ubrzavaju rad srca i izazivaju infarkt

Iz kompanije "Argos energy" d. o. o. kažu da je u pitanju nemački brend i da su oni samo uvoznici, te da ne mogu da komentarišu odakle ideja za naziv, ali da su prosledili pitanja proizvođaču. Međutim, do danas nismo dobili odgovor iz ove kompanije.

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading