VELIKA OBNOVA PANČEVAČKOG MOSTA! Zna se kada počinju radovi i šta će sve da se menja!
Građani Palilule, Pančeva, ali i putnici iz Vršca i Zrenjanina koji prolaze preko Pančevačkog mosta godinama traže da se njegova obnova nađe na listi prioriteta jer tvrde da je most u sve gorem stanju.
Foto: ST/Dragan Kadić
Pančevački most u Beogradu biće rekonstruisan, a JP "Putevi Srbije" raspisalo je tender za izradu plana detaljne regulacije, vrednog 14 miliona dinara.
Radovi su planirani za sredinu 2026, a fokus je na novim prilaznim konstrukcijama i faznom radu da bi saobraćaj ostao funkcionalan.
Javno preduzeće "Putevi Srbije" raspisalo je tender za izradu plana detaljne regulacije za rekonstrukciju Pančevačkog mosta u vrednosti od 14 miliona dinara, koji ističe 9. decembra, objavljeno je na Portalu javnih nabavki, piše RTS.
Nadležni tvrde da bi radovi mogli da počnu sredinom 2026, a da će do tada rešiti imovinska pitanja objekata ispod mosta, raspisati tender za radove i obezbediti novac.
Građani Palilule, Pančeva, ali i putnici iz Vršca i Zrenjanina koji prolaze preko Pančevačkog mosta godinama traže da se njegova obnova nađe na listi prioriteta jer tvrde da je most u sve gorem stanju.
Pančevački most nalazi se na mestu na kome je od 1935. stajao Most kralja Petra Drugog, koji je srušen u Drugom svetskom ratu. Poslednji put obnovljen je 1965, a oni koji se tog vremena sećaju kažu da je most bio lep.
Za samo jedan sat u popodnevnom špicu gotovo 6.000 vozila pređe preko Pančevačkog mosta. Vozilima težim od 12 tona prelazak preko mosta je zabranjen, a rekonstruisan je samo deo kojim idu vozovi.
Stručnjaci objašnjavaju da su kapaciteti mosta odavno prevaziđeni i da su glavni uzrok gužvi upravo prilazi i izlazi.
- Most nema kapacitet da primi novi protok saobraćaja. A na izlazu, izlazne saobraćajnice nemaju kapacitet da prime saobraćaj s mosta. Tako da je, da kažem, zaglavljeno, zastoj je i na početku i na kraju saobraćajnica - kaže Krsto Lipovac, profesor Saobraćajnog fakulteta.
Nove prilazne konstrukcije
Planirano je da se ruše stare i izgrade nove prilazne konstrukcije od Bogoslovije do Pančevačkog mosta. Petlja Krnjača trebalo bi da se radi u nekoliko faza. Pre rušenja izgradiće se privremene rampe da bi saobraćaj funkcionisao i tokom radova.
- Pravimo jednu silaznu rampu sa Pančevačkog mosta, koja će se povezati sa Vilinim vodama i preko Klaničke i Dunavske ulice izlazimo na Ulicu despota Stefana. Kada izgradimo tu privremenu rampu, onda počinje rušenje sadašnje konstrukcije, gledajući smer od Bogoslovije ka Pančevačkom mostu - kaže Miodrag Poledica, pomoćnik direktora JP "Putevi Srbije".
Pančevački most, kažu arhitekte, na dragocenoj je lokaciji. Zato je važno da ga rekonstruišu isključivo specijalizovana preduzeća i za projektovanje i za izgradnju i da se strateški precizno isplanira šta će sve okolo u budućnosti biti.
- Neophodno je da imamo u vidu da je potrebno da integrišemo sadašnji most u buduću ulogu te saobraćajnice u gradu, a to podrazumeva ispravno i tačno i precizno planiranje inkorporacije u budući metro koji je na ovoj lokaciji - kaže Danijela Rabrenović, arhitekta.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)