VELIKA NOVINA U ŠKOLAMA! Ministar prosvete: "Ovo dosad nikad nije bilo"
Stanković je ukazao da se inkluzivno obrazovanje unapređuje.
Foto: Tanjug/JADRANKA ILIĆ
Ministar prosvete Dejan Vuk Stanković prisustvovao je danas svečanom uručenju humanoidnih robota resursnim centrima za inkluzivno obrazovanje u Resursnom centru u Osnovnoj školi "Radivoj Popović", ocenjujući da je reč o inovaciji u obrazovnom sistemu koja će najosetljivijoj populaciji učenika omogućiti da lakše uče i napreduju.
Reč je o 11 humanoidnih robota, koji predstavljaju visokotehnološko sredstvo asistivne tehnologije. Stanković je ukazao da se inkluzivno obrazovanje unapređuje i da Srbija ide u korak sa savremenim svetom pedagoškim i inkluzivnim praksama i metodama.
On je dodao da je u prethodnom periodu inkluzivno obrazovanje unapređeno sistemskim merama koje su bile usmerene na dostupnost asistivnih tehnologija učenicima kojima je potrebna dodatna podrška u obrazovanju i na stručno usavršavanje prosvetnih radnika koji rade sa decom.

Foto: Tanjug/JADRANKA ILIĆ
Šef Delegacije Evropske unije u Srbiji Andreas fon Bekerat rekao je da mu je veliko zadovoljstvo što se nalazi na primopredaji humanoidnih robota resursnim centrima, u sklopu zajedničkih napora sa Ministarstvom prosvete i UNICEF, da obrazovanje učine inkluzivnim, piše Tanjug.
- Ovaj trenutak je važan u široj inicijativi koja je vredna 4,8 miliona evra za jačanje inkluzivnog obrazovanja širom Srbije. Mi smo pomogli u izgradnji šest resursnih centara, direktno smo pomogli 4.000 učenika, izvršili obuku za 6.000 nastavnika i 1.000 stručnjaka u opštinama širom Srbije sve u cilju da obezbedimo da deca koja su ugrožena na neki način mogu da procvetaju - rekao je šef Delegacije EU.
Direktorka UNICEF u Srbiji Dejana Kostadinova izjavila je da svi znaju koliki je Srbija napravila značajan napredak u proteklih 15 godina u jačanju podrške deci sa invaliditetom i dodala da je u protekle tri godine UNICEF pružio podršku i radi na projektu gde će specijalne škole biti pretvorene u resursne centre.
Govoreći o humanoidnim robotima, Kostadinova je navela da će oni pomoći u komunikaciji i socijalnoj interakciji sve dece i samim tim će ih motivisati i biti inspiracija u učionicama.
- Upravo zbog toga što su zasnovani na bazi igre i interaktivnosti učiniche učenje i prijemčivijim i delotvornijim - rekla je Kostadinova.
Ona je navela i da je novi petogodišnji program UNICEF odobren u Njujorku, navodeći da ta organizacija ostaje posvećena da radi rame uz rame sa Srbijom i obezbedi da se svako dete oseća viđenim i uključenim.
Humanoidni roboti u obrazovanju predstavljaju visokotehnološke uređaje koji pomažu nastavniku da primeni principe inkluzivnog obrazovanja uz aktivno uključivanje učenika sa smetnjama u razvoju, uključujući i decu sa komunikacijskim smetnjama.
Ministarstvo prosvete, kroz primenu savremenih tehnologija i inovativnih nastavnih metoda, nastoji da svakom detetu obezbedi jednake uslove za obrazovanje, unapređujući dostupnost nastave, podsticanje učenja i razvoj individualnih potencijala.
Ovim pristupom se posebna pažnja posvećuje deci sa smetnjama u razvoju i onim učenicima kojima je potrebna dodatna podrška, kako bi se omogućila i kvalitetna obrazovna sredina za sve.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
BONUS VIDEO
Komentari (6)
Sava
05.09.2025 13:17
U obrazovnom sistemu inkluzija u svim segmentima i za sve kategorije, treba i mora imati inovativni pristup.
Mileva
05.09.2025 13:39
Leskovčani šalju puno pozdrava za našeg predsednika, podrška dolazi sa svih strana, zahvalni smo za sve što je uradio za nas.
Torokatum
05.09.2025 14:05
Voleo bih u prosveti da vidim odgovornost. Ako nekom nastavniku padne na pamet da ne drži čas zbog politike, da dobije otkaz. Ako dete krene da ide na proteste tokom časa, prvo neopravdani a posle izbacivanje iz škole.
Dario
05.09.2025 14:06
Džaba sva unapređenja kada odrasta generacija bez odgovornosti koju uče nastavnici bez morala.