PUTNICI NA SVOJOJ KOŽI OSETILI VLAISAVLJEVIĆEV NERAD: Kolaps na "Tesli", a Šojić se češlja!

Autor:

Vesti

22.01.2024

17:33

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Njegova firma zadužena je da kontroliše francuskog koncesionara, ali ništa nije uradila da spreči haos koji je u nedelju nastao na beogradskom aerodromu.

PUTNICI NA SVOJOJ KOŽI OSETILI VLAISAVLJEVIĆEV NERAD: Kolaps na "Tesli", a Šojić se češlja!

Foto: Tanjug, Telegraf/Ilustracija

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić zatražio je juče od francuske kompanije "Vensi", operatera Aerodroma "Nikola Tesla", da se izvini putnicima za neprijatnosti koje su doživeli u nedelju.

- Direktorat civilnog vazduhoplovstva završio je inspekcijski nadzor i utvrdio da je do problema došlo zbog propusta operatera, francuske kompanije "Vensi" - saopštio je Vesić.

Podsećamo, u nedelju su zbog problema u radu otkazana tri leta iz Beograda, dok ih je 17 kasnilo, što je napravilo kolaps.

"VENSI" PLAĆA ŠTETU

Vesić dodaje da će avio-kompanije koje su pretrpele štetu i otkazale ili odložile letove imati mogućnost da naplate svoju štetu od operatera.

- Francuska kompanija je dosad uložila preko 280 miliona evra u samu infrastrukturu na aerodromu i mi smo im na tome zahvalni, ali oni moraju mnogo toga da urade u svojoj organizaciji da se ovakve stvari ne bi dešavale. Vi se sećate da je tokom leta bilo dosta problema s prtljagom i s odlaskom putnika, tada smo na to reagovali zajedno s njima. Ja sam siguran da ćemo ovog leta imati mnogo bolju situaciju - ocenio je ministar.

Ipak, očigledno je da je zatajilo i Akcionarsko društvo "Aerodorm Nikola Tesla Beograd" na čijem je čelu Saša Vlaisavljević poznatiji kao Sale Šojić zatajilo, s obzirom da su glavni zadaci te firme profesionalno praćenje i provera rada koncesionara, kao i povećanje efikasnosti svih delatnosti kroz stalno poboljšavanje organizacionih kapaciteta. Očigledno da to njega baš i ne zanima jer još 12. januara Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije saopštio je da je na Aerodromu "Nikola Tesla" u Beogradu tih dana došlo do učestale pojave kašnjenja letova i odstupanja od planiranog reda letenja. I ta upozorenja kao da nisu bila dovoljna, pa je nepunih deset dana kasnije usledio kolaps na najvećem srpskom aerodromu, a od Šojića ni traga ni glasa.

NIJE MU PRVI PUT

Podsetimo, početak letnje sezone prošle godine obeležili su otkazivanje i kašnjenje letova, tehnički problemi s prtljagom i nesnosne gužve.

Naime, francuski koncesionar "Vensi" uposlio je znatno manje ljudi nego što su iziskivala potrebe, na šta Vlaisavljević nije reagovao, mada mu je, kao što smo već rekli, u opisu posla da nadgleda rad koncesionara. Koliki je njegov nemar, vidi se po tome što je "Er Srbija" godinu dana ranije, dakle još pretprošlog leta, do detalja najavila koliko će linija imati naredne sezone, kao i raspored letenja, a taj papir dobila je i jedna od najbližih Šojićevih saradnica, pa i on sam, ali (kao ni "Vensi") prstom nisu mrdnuli.

- Francuzi su to radili da bi više zaradili, tačnije ništa nisu preduzimali da prime više ljudi i nabave bolju opremu jer im je tako bilo jeftinije. To je loše, ali bar razumemo njihove motive. Šta, međutim, reći za Vlaisavljevića, koji je tu da štiti interese države, a on, očigledno, štiti samo svoje jer je sve papire koje su slali Francuzi, možda i bez gledanja, a bez analiziranja svakako, samo potpisivao. Naravno, možda je, osim nerada, nehata i neznanja posredi i nešto drugo. To bi neka istraga morala da proveri - rekao je sagovornik Republike iz Šojićeve firme.

Ako ovaj najnoviji skandal nije dovoljan razlog za razrešenje, onda ne znamo šta jeste.

Vesić: Prijave protiv odgovornih

Ministar Vesić je naveo da je do problema na aerodromu došlo jer su putnici koji su došli letom iz Skoplja nešto posle 16 sati, greškom sprovedeni na terminal na koji nije trebalo da budu sprovedeni zbog čega su se pomešali sa putnicima koji su prošli sve kontrole i spremali se da odlete iz Beograda.

- Tog časa prema Zakonu o bezbednosti vazdušnog saobraćaja i međunarodnim pravilima mora da se isprazni kompletan terminal. Terminal je ispražnjen što je izazvalo odlaganje 17 i otkazivanje tri leta, kao i čekanje od četiri sata - rekao je Vesić i dodao da će u skladu sa zakonom biti podnete prijave protiv onih koji su odgovorni.

DOSADAŠNJE AFERE

- za manje od pet godina na službena putovanja potrošio više od 500.000 evra. Posetio, između ostalog, i Zid plača u Jerusalimu, Bečku operu, Boljšoj teatar...
- kupio superluksuzni porše panameru, registrovao ga na ime kuma iako ga je jedino on koristio
- divljao kroz Beograd u panameri, vozeći čak 221 kilometar na sat
- koleginice s posla razvozio kući u poršeu, usput pokušavajući da ih zaskoči
- u vili s dvorištem na Bulevaru patrijarha Pavla u septembru 2020. organizovao tim-bilding za zaposlene, koji su morali da se takmiče u poznavanju svog direktora. Pitanja su bila koju kafu voli, koja mu je najdraža pesma, omiljeno jelo, najdraža glumica... Sve na račun firme
- tužilaštvo zvanično potvrdilo da se istražuju tenderi koje je raspisivao dok je vodio aerodrom
- u vreme dok je važila zabrana zapošljavanja primio 200 svojih ljudi na aerodrom
- zaposlio na aerodromu fudbalskog trenera, koji trenira njegovog mlađeg sina, a kasnije, kada ovaj nije ubacivao njegovog sina u igru, tražio od bivših saradnika (tada je već napustio aerodrom) da ga šikaniraju i otpuste

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

BONUS VIDEO

 

Komentari (0)

Loading