BANKE DERU NAROD! Skuplje održavanje računa, SMS obaveštenja, a ako izgubite karticu, PLATIĆETE 70 ODSTO VIŠE!

Autor: Republika

Vesti

03.02.2021

10:43

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Banke u Srbiji gotovo na mesečnom nivou podiži cene svojih usluga, a pojedine su čak i do 70 odsto skuplje.

RepublikaFoto: pixabay.com

Održavanje računa, isplata gotovine, SMS obaveštenja, korišćenje bankomata i druge uobičajene bankarske usluge od početka ove godine poskupele su od 15 do 60 odsto. Još tokom decembra, banke koje su spremile nove tarifnike, obavestile su svoje klijente preko interneta i mejlom.

Tako, od početka ovog meseca, u pojedinim bankama, vođenje platnog računa i ostalih dinarskih računa košta 190 dinara. Za SMS obaveštenja tokom meseca će umesto 70 biti potrebno 100 dinara, a minimalna naknada za isplatu keša korišćenjem platne kartice na bankomatu ili šalteru druge banke, umesto 150 koštaće - 200 dinara. Za 200 dinara, ili gotovo 70 odsto poskupeće usluga za zamenu kartice ako je ukradena ili izgubljena, umesto 300 na 500 dinara. Uvedena je i naknada za upit stanja na bankomatu uz pomoć kreditne kartice od 40 dinara, prenose Večernje novosti.

Provizija za podizanje gotovine na bankomatu banke kod koje građani nemaju račun prema novom tarifniku iznosi od 20 do 240 dinara za najniže iznose.

Iz Udruženja banaka kažu da je prema Zakonu o bankama, svaka u obavezi da donese i objavi Opšte uslove o poslovanju. Kažu da im banke ne dostavljaju izmene cenovnika i da je to poslovna politika svake od njih. Tvrde da nema ustaljenih pravila i da svaka banka donosi svoju tarifnu politiku, ali da korekcija cena ne ide uvek u pravcu povećanja i da se često dešava da se cene naknada za pojedine usluge snižavaju, kao i da su mnoge besplatne.

Iz Narodne banke Srbije kažu da banke u skladu sa Zakonom o platnim uslugama, imaju obavezu da informišu svoje korisnike pismenim putem - najmanje dva meseca ranije.

- Korisnik platnih usluga nije dužan da prihvati povećanje naknada za platne usluge koje banka pruža i može raskinuti okvirni ugovor s bankom bez plaćanja naknade i drugih troškova. Banke moraju najkasnije 15 dana pre početka primene, na vidnom mestu u poslovnim prostorijama i na internet-stranici da istaknu troškove koje naplaćuju korisnicima - objašnjavaju u NBS.

Kako u NBS kažu, svaka banka je samostalna u odluci o ceni svojih usluga, ali svakoj je u interesu da ima konkurentnu ponudu. Na tržištu naše zemlje posluje 26 banaka, 14 platnih i dve institucije elektronskog novca. Kako da lakše odaberu gde će imati račun, građani mogu saznati preko informativnog pregleda naknada pružalaca platnih usluga povezanih s platnim računima, koje objavljuju NBS na svojoj stranici.

 

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (1)

Loading
Slaviša

03.02.2021 14:00

Banke trebaju na vidnom mestu da istaknu cenovnik. Kao što moraju ostali privredni subjekti.