NESREĆA KOJA SE MOGLA SPREČITI: Advokat porodica poginulih opovrgava zvaničnu verziju i otkriva šokantnu istinu o padu aviona (VIDEO)
Let AI171, Boeing 787-8 Dreamliner, kojim je upravljala Air India, poleteo je, 12. juna, iz Ahmedabada ka Londonu.
Foto: Printscreen X/Tanjug/AP Photo/Ajit Solanki
Advokat koji zastupa porodice poginulih u razornoj nesreći aviona kompanije Air India, u junu, odbacio je tvrdnje da su piloti, namerno ili greškom, isključili kontrole goriva, pre nego što se avion zario u zgradu, usmrtivši 260 ljudi.
U svom preliminarnom izveštaju, Biro za istragu nesreća aviona navodi da se na snimaču glasa u kokpitu čulo kako jedan od pilota pita drugog zašto je isključio gorivo, na šta je drugi pilot rekao da nije.
Nakon pauze od oko 10 sekundi, prekidači su se vratili u položaj "RUN", što je izgleda bio pokušaj pilota da povrate potisak u motorima. Nakon toga, jedan od motora je nastavio da radi, a usporavanje je zaustavljeno, ali usporavanje na drugom motoru nije moglo biti zaustavljeno.
Ovo je dovelo do spekulacija da je uzrok nesreće greška pilota ili samoubistvo.
Majk Endrjuz, koji vodi tužbe protiv kompanije Boeing, u ime više od 100 porodica, rekao je, u intervjuu za The Independent, da sugestija o "samosabotaži" ili velikoj pilotskoj grešci, nije samo nepodržana dokazima, već je i nepravedna prema mrtvima.
Let AI171, Boeing 787-8 Dreamliner, kojim je upravljala Air India, poleteo je, 12. juna, iz Ahmedabada ka Londonu. Manje od dva minuta nakon početka leta, avion je izgubio snagu, skrenuo sa kursa i udario u zgradu Medicinskog fakulteta, u blizini piste.
Svih 229 putnika, 12 članova posade i 19 ljudi na zemlji je poginulo. Među žrtvama je bilo 52 britanska državljanina. Samo jedan čovek, stanovnik Lestera, Višvaškumar Rameš, preživeo je, nakon što je izbačen iz trupa aviona.
To je bio prvi fatalni pad u kojem je učestvovao Dreamliner, vodeći avion kompanije Boeing za duge relacije, predstavljen 2011. godine, pohvaljen zbog svoje efikasnosti goriva i modernog dizajna.
Međutim, Endrjuz tvrdi da je avion bio praćen tehničkim problemima, posebno u vezi sa njegovim sistemom za pijaću vodu, koji snabdeva putnike i posadu bezbednom, pijaćom vodom, kao i blizinom osetljive elektronike.
On je ukazao na niz Boeing biltena avio-kompanijama, koji datiraju godinama unazad, i nedavna regulatorna upozorenja američke Federalne administracije za vazduhoplovstvo (FAA), koja su sva podigla uzbunu zbog curenja vode.
- Postojali su bilteni avio-prevoznicima u Sjedinjenim Državama da obavljaju održavanje hidroizolacije. Konkretno, govori se o spojnicama koje spajaju vodovodne cevi ispod toaleta i kuhinja. I sam sam kupio neke od ovih spojnica, to su jednostavni uređaji u obliku školjke, koji drže dve cevi zajedno. Međutim, način na koji je završna obloga postavljena može olabaviti zasunu, a to vremenom dovodi do curenja. Znamo iz obaveštenja i direktiva FAA da je voda pronađena na avionima 787, koja curi u odeljke za opremu, a u nekim slučajevima oprema je morala biti zamenjena - kazao je Endrjuz.
Odeljak na koji se poziva je odeljak za elektronsku opremu aviona. Nalazi se ispod poda kabine i sadrži računare koji kontrolišu skoro svaki aspekt leta, uključujući i digitalnu kontrolu motora sa punim autoritetom, poznatu kao Fadec.
Fadec je u suštini mozak motora aviona. Za razliku od starijih mlaznjaka, gde su piloti ručno kontrolisali protok goriva, moderni motori zavise od ovog računara za regulisanje potiska, ubrizgavanja goriva i performansi.
Fadec je sofisticirani digitalni računarski sistem u avionu, koji automatski kontroliše sve aspekte performansi motora primanjem podataka od senzora, izračunavanjem optimalnih podešavanja i podešavanjem protoka goriva i drugih parametara motora, kako bi se maksimizirala efikasnost i performanse, uz istovremeno obezbeđivanje bezbednosti.
Endrjuz je rekao da curenje vode ne mora potpuno uništiti opremu da bi bilo opasno.
- Čak i ako ne uništi komponentu, može pokrenuti resetovanje. I ta kaskada može pokrenuti gašenje motora. U Ahmedabadu smo videli kako su se oba motora ugasila ili izgubila potisak u roku od nekoliko sekundi. To je izuzetno malo verovatno bez zajedničkog uzroka. Voda koja dospeva do tih sistema je jedno verovatno objašnjenje - rekao je advokat.
Sama FAA je istakla rizik samo nekoliko nedelja pre nesreće.
Dana 14. maja, regulator je izdao Direktivu o plovidbenosti, nalog koji zahteva obavezne provere, upozoravajući da je prijavljeno curenje vode iz sistema za pijaću vodu, zbog nepravilno instaliranih spojnica vodovoda i da takva curenja mogu prouzrokovati kvašenje opreme u odeljcima za elektronsku opremu, što bi rezultiralo električnim kratkim spojem i potencijalnim gubitkom sistemskih funkcija neophodnih za bezbedan let.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)