Asteroid koji bi mogao da uništi grad prolazi pored Zemlje! Evo šta kaže NASA!

Autor:

25.03.2023

Retko se dešava da se tako ogroman asteroid, prečnika između 40 i 90 metara, približi planeti.

Asteroid koji bi mogao da uništi grad prolazi pored Zemlje! Evo šta kaže NASA!

Foto: shutterstock

Asteroid dovoljno veliki da uništi grad proći će ovog vikenda proći između Zemljine i Mesečeve orbite, preneo je danas Bi-Bi-Si (BBC).

Objekat, nazvan 2023 DZ2, otkriven je pre mesec dana, a u subotu će proći na udaljenosti od 515.000 km od Meseca, pre nego što će nekoliko sati kasnije proleteti pored Zemlje.

Prema pisanju Bi-Bi-Sija, retko se dešava da se tako ogroman asteroid, prečnika između 40 i 90 metara, približi planeti.

NASA navodi da je to važna prilika za astronome da unaprede znanje o asteroidima, u slučaju da se otkrije opasan objekat sa potencijalom da udari u Zemlju.

- Nema šanse da ovaj 'ubica grada' udari u Zemlju, ali njegova blizina nudi odličnu priliku za posmatranje - rekao je šef planetarne odbrane Evropske svemirske agencije Ričard Moisl.

Pošto prolazi na udaljenosti od samo 68.000 km od zemlje, asteroid će biti vidljiv kroz dvogled i male teleskope širom sveta. Projekat virtuelnog teleskopa će obezbediti direktan veb prenos njegovog prolaska.

Bonus video: