REVOLUCIONARNO OTKRIĆE - MOZAK JE ORGAN GENETSKI NAJSLIČNIJI TESTISIMA! Naučnici ostali u šoku, a evo šta ih je posebno zaprepastilo!

Autor: Republika

06.06.2021

Grupa istraživača sa portugalskog Univerziteta Aveiro došla je do revolucionarnog otkrića nakon što su poredili 33 tkiva različitih organa u telu.

Ilustracija

Grupa istraživača sa portugalskog univerziteta Aveiro došla je do revolucionarnog otkrića da je ljudski mozak kao organ najsličniji po sastavu, ni manje ni više, nego testisima.

Ta činjenica potpuno je zaprepastila naučnu zajednicu, budući da su se tokom ispitivanja radi poređenja uzimala 33 različita tkiva, uključujući tkivo srca, creva, jajnika, placente i grlića materice, a da se ispostavilo da mozak ni sa jednim od tih organa nema genetskih sličnosti koliko sa delovima muškog polnog organa.

- Iznenađujuće, ali ljudski mozak i testiti imaju najveći broj zajedničkih proteina, više nego bilo koji drugi organi - naveli su istraživači u radu objavljenom u žurnalu Kraljevskog društva otvorene biologije.

Oni su, naime, došli do podatka da se ljudski mozak sastoji od 14.315 različitih proteina, a testisi od 15.687. Poređenjem njihovih tkiva, naučnici su pronašli neverovatnih 13.442 proteina koji su isti. Osim toga, dodatnom analizom, utvrđeno je da od 33.689 gena u 15 ljudskih organa, mozak i testisi imaju najviše genetskih sličnosti.

- Ono što povezuje ta dva organa jeste i činjenica ​da i jedan i drugi imaju veliku potrebu za energijom zbog čega su posebno ranjivi na oksidativni stres - disbalans slobodnih radikala i antioksidanata u telu koji može da ošteti ćelije i tkivo. Kako bi se odbranili od toga, i mozak i testisi su stvorili sopstvenu krvnu barijeru kako bi držali štetne supstance na distanci. Kod mozga, ta barijera sprečava toksične elemente da prodru do moždanog tkiva, a kod testisa je omotač vitalna komponenta muške plodnosti - objašnjavaju stručnjaci.

Prema njihovim navodima, za sličnost dva naizgled potpuno različita organa, odgovorna je evolucija, odnosno, kako se veruje, prirodna selekcija koja je stvorila moderne ljude uticala je i na način kako su mozak i testisi evoluirali.

- Ovo je neistražena tema i veza između organa treba da se pojasni jer bi to pomoglo u razumevanju disfunkcija mozga i testisa - naveli su istraživači.