Stalno ste prehlađeni i ne zaobilazi vas grip: Naučnici su otkrili da razlog tome leži u detinjstvu

Autor:

09.02.2020

Prehlađeni ste, nos vam je začepljen, ne možete da dišete i sve vas živo boli. Telefon zazvoni i prijatelj vas poziva da se vidite, ali vi ne možete i u besu se pitate kako to da samo vas uhvati prehlada? Naučnici sa prestižnog američkog univerziteta u Kaliforniji pronašli su odgovor.

Istraživači sa Kalifornijskog univerziteta sproveli su obimno istraživanje kako bi ispitali uzroke koji dovode do toga da neki ljudi budu podložniji virusima, a neki ne.

Biolozi koji su sproveli studiju zaključili su da veća ili manja izloženost virusima, naročito virusu gripa, zavisi od toga da li ste u detinjstvu bili bolesni. Naime, utvrđeno je da osobe koje su kao deca preležale grip, kasnije imaju bolji imunološki odgovor na napade virusa.

Ovo se dešava zbog pojave koju naučnici nazivaju "imunološki otisak". Jednom kada je telo napadnuto od virusa, imunitet se prilagođava da kasnije u toku života pruži jači odgovor kako telo ne bi zapalo u "stanje bolesti".

Profesor ekologije i evolucione biologije Lojd Smit, sa Kalifornijskog univerziteta, navodi da su ovakava saznanja veoma bitna za proučavanje uticaja virusa na ljude.

- Preko "imunološkog otiska" mi možemo da vidimo kako se telo ponaša kada je pod napadom virusa. Nakon uspešnog izlečenja od neke bolesti, naročiot u detinjstvu, organizam se sam prilagođava da pruži jači odgovor u slučaju napada virusa istog tipa. Nama je to interseantno jer se trudimo da uvidimo kako bi smo, bez bolesti, mogli da izazovemo jači odgovor na sve vrste virusa. - objašnjava profesor Smit za Science Daily.

Naučnicima koji su učestvovali u istraživanju je posebnu pažnju privukla jedna činjenica. Bez obzira što su neke osobe preležale grip u detinjstvu, ukoliko se pojave nove varijacije virusa, one su takođe izložene riziku.

- Naš imuni sistem se stalno bori da prepozna i odbije napade virusa. U toj borbi vrlo brzo se prepoznaju virusi koji su genetski slični. Ali, kada se pojave nove varijacije, ne postoji garancija da će imuni sistem dati pravi odgovor, što je za nas velika misterija - zaključuje profesor Smit i dodaje da buduća istraživanja trebaju dati odgovor na ovo važno pitanje jer se u svetu vrlo brzo pojavljuju novi oblici virusa koji su veoma opasni za zdravlje.