4 najčešća uzroka bola u grudima i kako da ih se rešite

Autor: Republika

Lifestyle

04.08.2018

04:15

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Koje god da su veličine ili oblika, grudi su uvek predivan ukras ženskog tela. Ali, i one znaju često da bole iz mnogo razloga, što očekivanih, poput menstruacije, ali i neodgovarajućeg grudnjaka ili istegnuća mišića. Evo šta sve treba da znate o bolu u grudima.

Foto: pixabay.com
Ilustracija

Bol u grudima može da se dogodi iz više razloga, ali bitno je znati da ona neće biti indikator raka dojke jer bol nije jedan od njegovih simptoma.

"Karcinoma dojke ne uzrokuje bol", kaže ginekolog Mima Fazlagić. "Zato kada napipate kvržicu koja nije bolna odmah otiđite kod lekara da se urade potrebni pregledi", savetuje ginekolog.

Što onda uzrokuje bol u grudima? Slede najčešći uzroci boli u grudima i načini kako da ih se rešite.

Menstruacija

"Najčešći uzrok bola u grudima dolazi zbog promene hormonalnog statusa za vreme menstruacije, pogotovo pada nivoa estrogena koji prethodi menstruaciji. Grudi oteknu, budu veće, pa zbog pritiska tkiva na nerve bole", objašnjava ginekolog.

Ako je ova bol jaka posavetujte se sa ginekologom oko uzimanja kontraceptivnih pilula koje će sprečiti ovulaciju i održati nivo estrogena stabilnima.

Pojačan intenzitet treninga ili istegnuće

Ukoliko se pojavi bol u grudima nakon treninga koji uključuje sklekove ili podizanje tegova iznad i oko grudi, to je vrlo verovatno povreda od preteranog treniranja ili istegnuća pektoralnog mišića koji se nalazi odmah ispod dojke. Ova bol je samo privremena i zavisi koliko dugo i intenzivno ste vežbali, a mogu vam pomoći neki lekovi protiv bolova i tople ili hladne obloge na upaljeno mesto.

Neodgovarajući grudnjak

Ako je premalen, neodgovarajući grudnjak će gurati grudi jednu prema drugoj sve vreme dok ga nosite (što može da znači i celi dan), što vodi do bolnih grudi. Isto važi za sportski top, pogotovo ako imate veće grudi. Ako im ne date efikasnu potporu tokom treninga visokih intenziteta, ti dodatni pokreti mogu da istegnu tkivo i ligamente u grudima, zbog čega će one veoma da bole.

"Veoma je bitno da žene nose grudnjake odgovarajuće veličine. Tesan grudnjak utiče na cirkulaciju, pa grudi otiču i postaju bolne. Takođe je bitno da grudnjak bude pamučan, jer sintetika može prouzrokovati neke promene na koži", kaže ginekolog, a prenosi superžena.net.

Najbolje je u ovom slučaju da isprobate sve sportske grudnjake koji se nude u radnjama i u kabini da pregledate kakvu vam potporu daju i hoće li biti efikasni tokom treninga i pokreta. Vodite računa da li vam grudi "kipe" iz njega, pa skočite par puta i vidite kako se osećate u njemu, neće naškoditi.

"Grudvaste" grudi

"Ponekad se grudi čine "grudvastima" ili grbavima zbog bezopasnog fibrocističnog tkiva u njima", objašnjava ginekolog. "To je vrlo često i ne treba da se brinete oko toga. Radi se o benignim cistama koje ne povećavaju rizik od raka dojke, ali mogu da postanu veće što uzrokuje i više boli i osetljivosti za vreme menstruacije", objašnjava ginekolog.

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na Telegramu i Vajberu. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.

Komentari (0)

Loading