REŠITE IH SE NA VREME: SEDAM navika koje mogu dovesti do BOLOVA u leđima!

Autor: Republika

Lifestyle

29.05.2021

19:52

Bolovi u donjem delu leđa mogu biti posledica različitih faktora kao što je nepravilno sedenje, ali i mnogih drugih na koje možda ne biste ni obratili pažnju.

Photo by rawpixel on Unsplash
Foto: Ilustracija

Iako se mnogu ljudi odlučuju za koršićenje lekova kako bi ublažili bolove, to nije uvek najefikasniji način za rešavanje problema.

Ovo su neke od najčešćih navika koje dovode do bolova u donjem delu leđa i problema sa kičmom.

Nosite uske suknje i visoke štikle

Iako vam ovo možda zvuči neverovatno, nošenje uske suknje može izazvati bolove u donjem delu leđa. Isto se dešava kada nosite cipele sa potpeticom – u takvim cipelama položaj stopala je neprirodan i dovodi do pomeranja mišića u donjem delu leđa.

U tom slučaju birajte cipele koje imaju što manju potpeticu, ali i šire suknje.

Često pijete gazirane sokove

Gazirani sokovi su puni šećera koji pored mnogih drugih zdravstvenih rizika, mogu dovesti i do bolova u leđima. Ako često pijete gazirane sokove, mogu nastati problemi sa bubrezima koji potom mogu izazvati bolove u leđima. Gazirana pića takođe dovode do problema sa digestivnim traktom i gasovima. Ako vas bole leđa nakon što popijete neki gazirani sok, razmislite o tome da povećate unos vode a smanjite unos gaziranih napitaka.

Napeti ste

Prilikom oslobađanja hormona stresa iz organizma, mišići se instinktivno stežu.

Napetost mišića može dovesti do bolova u kičmi, leđima i vratu. Studije su pokazale da svakodnevno bavljenje fizičkim aktivnostima može uticati na smanjenje bolova u leđima.

Spavate na velikom jastuku

Većina jastuka stavlja glavu u neprirodan položaj i tako vrše pritisak na vrat i kičmu, uzrokujući bolove i loš san. Ako ne možete da zamislite da spavate bez jastuka, pronađite onaj koji odgovara vašm veličinama, a drugi stavite između kolena. Dokazano je da ovakav položaj smanjuje pritisak na kičmu.

Savijate ramena dok perete sudove

Savijanjem leđa i ramena tokom pranja sudova vršite pritisak na donji deo leđa, što dovodi do naprezanja mišića u tom delu tela.

Ako ovo često radite, možete ozbiljno povrediti leđa. Da biste to izbegli, prilikom pranja sudova naslonite jednu nogu na stoličicu. Ovo će vam pomoći da prilagodite svoje držanje i sprečite da istegnete leđa.

Često idete stepenicama

Iako se penjanje i spuštanje stepenicama uglavnom smatra zdravom navikom, to nije najbolji način da ostanete u formi ako imate probleme sa leđima. Najbolje je da se konsultujete sa svojim lekarom kako biste rešili problem sa leđima, a onda počeli da se bavite nekom fizičkom aktivnošću.

Čitate u krevetu

Navika da pročitate nekoliko stranica knjige tokom ležanja u krevetu može dovesti do bolova u ramenima i leđima.

To je neprirodan položaj koji dovodi do napetosti u predelu kičme i mišića u donjem delu leđa, što prouzrokuje bolove. Najbolje je da knjigu čitate pre odlaska u krevet tako što ćete sesti u stolicu koja ima adekvatan oslonac za leđa, prenosi Objektiv.

Komentari (0)

Loading