10 EFIKASNIH načina da ublažite MENSTRUALNE TEGOBE

Autor: novosti.rs, Republika

Lifestyle

03.09.2020

01:25

Menstrualne tegobe mnoge žene iz meseca u mesec na nekoliko dana "izbacuju" iz redovnih, svakodnevnih aktivnosti. Iako mnogi smatraju da umerena, ali redovna fizička aktivnost, može da spreči nesnosne bolove tokom ciklusa, pobornici zdrave ishrane tvrde da je mnogo važnije šta se jede i to 14 dana pre menstruacije.

pixabay.com
Foto: Ilustracija

Tako sa jelovnika treba da se izbace crveno meso i mlečni proizvodi, i da se smanji uzimanje šećera, kofeina i alkohola. Takođe, treba smanjiti natrijum a povećati kalcijum i cink, odnosno uzimati više namirnica koje ih sadrže. I ishrana bogata ribom može da smanji menstrualne poremećaje, a ananas sadrži sastojke koji opuštaju mišiće, pa i on može da pomogne protiv grčeva.

Istraživanja su pokazala i da nedostatak nekih vitamina može da prouzrokuje ili pojača ženske mesečne tegobe, a došlo se do podatka da uzimanje vitamina B1 (tiamina) deluje na smanjenje menstrualnih bolova. Ovaj vitamin se nalazi u gotovo svim namirnicama, a dobar izvor su suve obogaćene žitarice, ovsena kaša i semenke suncokreta.

Evo još nekoliko saveta koji mogu da pomognu ženama da sa što manje bolova završe ciklus.

1. Čaj od lišća maline - naučici smatraju da piknogenol iz ove biljke pomaže pri smirenju kontrakcija mišića materice. Ovaj čaj je tradicionalan lek za neugodnosti povezane sa poslednjim tromesečjem trudnoće, a pomaže i u pripremanju materice za porođaj. Čaj se priprema od suvog ili svežeg lišća maline, koje u vreloj vodi treba da odstoji 10 minuta.

2. Čaj od virka - „ženske“ biljke koja sadrži tanine, flavonoide i druge lekovite materije. Osim brojnih povoljnih efekata, čaj od virka pomaže da se opuste zgrčeni mišići materice. Kašičicu virka kratko prokuvati u vodi i ostaviti da odstoji tri minuta. Piti po 100 ml pre jela.

Photo by Amanda Lins on Unsplash
Foto: Ilustracija

3. Termofor - toplina iz termofora prislonjenog uz „donji“ stomak svakako će olakšati tegobe, a za potpuni oporavak trebalo bi da se opustite što više možete. Kada se termofor ohladi, ponovo ga napunite toplom vodom i ponovite tretman, jer će toplota opustiti napetost u materici.

4. Aromaterapija - za vruće obloge i masažu mogu da se koriste eterična ulja kamilice, lavande ili jasmina. Četiri kapi izabranog eteričnog ulja treba pomešati sa 10 ml bademovog ili dečjeg ulja.

pixabay.com
Foto: Ilustracija

5. Čaj od hajdučke trave - pomaže kod gotovo svih ženskih tegoba. Čaj se priprema jednostavno - kašiku hajdučke trave treba preliti sa 250 ml vruće vode, ostaviti da odstoji tri do pet minuta. Može da se pije tokom celog dana.

6. Magnezijum - ako imate menstrualne tegobe, a zdravlje to dozvoljava, uzimajte svakog dana po jednu šumeću tabletu magnezijuma koja će pomoći da se opuste grčevi u mišićima.

pixabay.com
Foto: Ilustracija

7. Čokolada - najbolji je ženin prijatelji za vreme PMS-a i menstrualnih bolova. Sadrži gvožđe koje pomaže u borbi protiv umora i magnezijum, koji pomaže da se reguliše raspoloženje.

8. Čaj od vranilovke - listiće suve vranilovke preliti vrelom vodom, ostaviti 15 minuta da odstoji, procediti i piti tokom dana više puta u manjim šoljicama.

pixabay.com
Foto: Ilustracija

9. Kupka od hajdučke trave - dve šake naseckane biljke preliti sa tri litre ključale vode, ostaviti kratko da odstoji, procediti i dodati u vodu koja je pripremljena za kupanje u kadi. Prijaće i telu i duši.

10. Tople kupke za noge - više puta tokom dana stavite noge u lavor sa toplom vodom. Onda u stopala utrljajte neku kremu ili mast koja greje, pa noge utoplite čarapama ili toplim pokrivačem.

 

Komentari (0)

Loading