"METABOLIČKA DIJETA" JE NOVI HIT: Sve namirnice su rangirane od 0 do 4 boda, a evo šta to znači!

Autor: Republika

Lifestyle

04.04.2021

10:40

Uzrok prekomerne težine često može da bude usporen metabolizam, ali odgovarajućim načinom ishrane možete podstaći metaboličke procese u telu, održati ravnotežu harmona i uspešno skinuti masne naslage.

Photo by rawpixel.com from Pexels
Foto: Ilustracija

Neravnoteža insulina i estrogena može uzrokovati taloženje masnih naslaga. Ukoliko postoji hormonski disbalans, neophodno je konsultovati se sa lekarom. U cilju preventive gojaznosti, održanja hormonske ravnoteže i ubrzanja metabolizma, važno je da se fokusirate na zdravu i izbalansiranu ishranu.

Rigorozne dijete nisu dobar izbor po zdravlje, a mogu dodatno ugroziti metabolizam.

Predlažemo vam način ishrane koji je sastavio tim nutricionista i u kojem nema strogih pravila, već samo rangiranje namirnica po pozitivnom i negativnom efektu na metabolizam, piše Lovesensa.

Namirnice su rangirane od 0 do 4 boda, odnosno 0 označava namirnice koje su idealne za ubrzanje metabolizma, a zatim se rangiraju do 4, do namirnica koje usporavaju metaboličke procese i otežavaju proces mršavljenja.

pixabay.com
Foto: Ilustracija

0 bodova - pileća jaja, ćureći file, zec, lignje, škampi, školjke, riba, pečurke, sveže povrće, zeleni grašak, peršun, kopar, bosiljak, alge, senf, hren, začini, beli luk, luk, kreč, limun, grožđe i jabukovo sirće, mlečni proizvodi sa sadržajem masti do 2%, piše Lovesensa.

1 bod - bobičasto voće, pasulj, sveže ceđeni sokovi od povrća

2 boda - biljna ulja, orasi, semenke, cvekla i šargarepa, piletina, govedina, masline, voće, feta sir, heljda, ovsena kaša, smeđi pirinač, musli od celog zrna, hleb sa mekinjama , mlečni proizvodi sa sadržajem masti do 4%.

pixabay.com
Foto: Ilustracija

3 boda - prosena kaša, kukuruz, tvrdi i prerađeni sirevi, jogurt, tamna čokolada, sveže ceđeni voćni sokovi.

4 boda - bilo koja alkoholna pića, pivo, slatka voda, pakovani sokovi, konzervirana hrana u ulju, majonez bilo kojeg sadržaja masti, šrerađeno meso, svinjetina, proizvodi od belog brašna, griz, krompir, čips, sušeno voće, šećer, mlečna čokolada, slatkiši, kondenzovano mleko, sladoled, mlečni proizvodi sa sadržajem masti većim od 4%, piše Lovesensa.

Komentari (0)

Loading