ŠTA SRBI NAJVIŠE KUPUJU NA CRNI PETAK? Prave listu želja, prodavnice broje MILIONE - šta ih tera na veliku potrošnju novca

Biznis

28.11.2025

10:56

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Popusti stvarni ili ipak ne?

ŠTA SRBI NAJVIŠE KUPUJU NA CRNI PETAK? Prave listu želja, prodavnice broje MILIONE - šta ih tera na veliku potrošnju novca

Foto: Tanjug Vladimir Šporčić/Shutterstock/mr2853/wowomnom

Fenomen Crnog petka, američki koncept rasprodaja koji je postao globalni hit, polako ali sigurno osvaja i Srbiju.

Svake godine krajem novembra, prodavnice i online platforme nude popuste do 70 odsto privlačeći stotine hiljada kupaca u fizičke prodavnice, ali i na digitalne platforme.

Istraživanja pokazuju da Srbi najčešće kupuju elektroniku, bele tehnike, odeću i obuću tokom Crnog petka.

Online kupovina u poslednjih nekoliko godina rapidno raste, a domaće e-prodavnice beleže promet i do nekoliko miliona evra u jednom danu. Potrošači sve više planiraju kupovinu unapred, prave liste želja i prate cene mesecima kako bi iskoristili najbolje popuste.

Republika

Foto: Tanjug Vladimir Šporčić

Kupovina na Crni petak u Srbiji

Psihološki, Crni petak u Srbiji pokreće impulsivnu kupovinu.

Kupci često biraju proizvode koje možda ne bi kupili u redovnim okolnostima, vođeni osećajem hitnosti i limitiranih količina. Marketing strategije, poput „samo danas“ ili „ograničena zaliha“, dodatno stimulišu ponašanje koje karakteriše brzina i emocija.

Online platforme u Srbiji ulažu značajne napore da pruže sigurnu i jednostavnu kupovinu, uključujući unapred pripremljene korpe, besplatnu dostavu i mogućnost plaćanja karticom ili pouzećem. Digitalna prodaja postala je posebno važna tokom pandemije, kada je fizički odlazak u prodavnicu bio ograničen, a potrošači su se navikli na udobnost kupovine iz doma.

Republika

Foto: Tanjug Vladimir Šporčić

 
Crni petak doprinosi domaćoj ekonomiji

Crni petak utiče i na širu ekonomiju Srbije. Popusti privlače kupce koji povećavaju promet u maloprodaji, ali istovremeno izazivaju i promene u potrošačkim navikama – kupci postaju selektivniji, traže kvalitet po nižoj ceni i češće planiraju velike kupovine u poslednjem kvartalu godine.

Da li vi planirate neku kupovinu danas? Pišite nam u komentarima!

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading