ZA NASRTLJIVOST KAZNA 50.000 DINARA: Kako da se zaštitite od dosadnih trgovaca

Republika.rs

Autor:

Biznis

12.06.2025

11:12

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Do sada je u registar "Ne zovi" upisan 39.061 korisnik

ZA NASRTLJIVOST KAZNA 50.000 DINARA: Kako da se zaštitite od dosadnih trgovaca

Foto: Shutterstock

Rad u kol centru

Građani koji ne žele da primaju pozive od nasrtljivih trgovaca mogu da se upišu u registar "Ne zovi". Ukoliko kol centri prodaje krše ovu zabranu, prete im paprene kazne i do 50.000 dinara.

Pozivi na fiksni ili mobilni telefon i dalje su veoma zastupljen vid promocije i prodaje. Međutim, mnogima smetaju, a oni uporni i nametljivi mogu dovesti i do zloupotreba, pogotovo kod starijih sugrađana. Kako bi se sprečili neželjeni marketinški pozivi, od januara 2024. godine uveden je registar "Ne zovi", a trgovcima je zabranjeno pozivanje svih upisanih brojeva.

Do sada je u registar "Ne zovi" upisan 39.061 korisnik. Toliko se potrošača štiti od nasrtljivih trgovaca. Ovaj registar vodi Republička agencija za elektronske i poštanske usluge (RATEL), a za upis u registar nadležni su operatori elektronskih komunikacija.

Ivana Tomić Ilić, pomoćnica ministra trgovine, kaže da ljudi koji ne žele da ih trgovci pozivaju mogu da se upišu u taj registar preko svog operatora - elektronskim putem, lično u poslovnici ili putem aplikacije.

Registar je doneo da građani koji su meta nasrtljivih trgovaca, koji ih uporno zovu i prodaju određene stvari na koje građani nisu pristali niti žele da se javljaju, mogu sada to da prijave. Trgovci su dužni da pogledaju na sajtu RATEL-a da li se broj telefona nalazi ili ne nalazi u registru. Ukoliko krše zabranu, Tržišna inspekcija i te kako može da kazni i kažnjava sa 30.000 do 50.000 dinara takve trgovce - objašnjava pomoćnica ministra trgovine za RTS.

Ivana Tomić Ilić dodaje da građani treba više da znaju o tom vidu zaštite. Poziva i da se za svaki problem ili nejasnoću oko nadležnosti obrate na besplatan broj Ministarstva trgovine - 0800 103 104.

Ako se pozivi nastave i nakon upisivanja u registar, građani mogu da se obrate Tržišnoj inspekciji. Od početka godine izvršeno je 25 inspekcijskih nadzora po prijavama građana.

Neophodno je voditi računa i o dokazima.

- Građani uzimaju listing ako je u pitanju mobilni telefon, a ukoliko je reč o fiksnom telefonu, treba samo da zabeleže vreme kad ih je neko zvao, a tada Tržišna inspekcija po službenoj dužnosti od operatora može da dobije koji su to dolazni pozivi bili u određeno vreme - kaže Ivana Tomić Ilić.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading