AUTO SMRTI VELJE NEVOLJE: Težak 7 TONA, može da izdrži udar zolje - ovako izgleda Belivukova blinda (FOTO)


IZVOR: M. J. - K. B. - 05.10.2022 | 17:57


U oklopljenom BMW ugovarao transporte droge i likvidacije jer je savršeno zaštićen od prisluškivanja i u njemu nema signala mobilnog telefona

Foto: Tanjug/Privatna arhiva
AUTO SMRTI VELJE NEVOLJE: Težak 7 TONA, može da izdrži udar zolje - ovako izgleda Belivukova blinda (FOTO)

Veljko Belivuk, vođa srpskog ogranka "kavačkog klana", kome se sa drugim članovima bande sudi za najmanje sedam ubistava, vozio se u blindiranom BMW, koji može da izdrži čak i udar zolje. Radi se o modelu koji košta 300.000 evra, ima šesti stepen zaštite i praktično je neuništiv, saznaje Republika.

O kakvom se autu radi govori i to da tako zaštićen nema ni predsednik Aleksandar Vučić. Specijalno za Belivuka urađen je u Turskoj, preko tamošnjeg klana koji je vođu "škaljaraca" Jovana Vukotića, ubijenog 8. septembra, izdao "kavčanima".

PLOČA ISPOD MOTORA

Belivuk, kako sumnjaju istražitelji, u tom BMW obavljao je najpoverljivije razgovore oči u oči s najbližim saradnicima, ugovarao likvidacije i transporte droge.

- Turski stručnjaci su napravili takav stepen zaštite da se signal mobilne telefonije prekida čim se vrata zatvore. Na taj način je mogao bez bojazni od prisluškivanja da razrađuje krvave planove. BMW je težak čak sedam tona, pa je policija morala da pozove specijalnu dizalicu da bi ga prebacila na parking Direkcije za upravljanje oduzetom imovinom - kaže naš izvor koji je bio uključen u istragu.

Na prvi pogled ovaj automobil se ne razlikuje od standardnog, ali je to samo varka za potencijalne napadače. Ceo je obložen čeličnim oklopom, debljine 10 centimetara, uz preklapanja na svakoj ploči i ivicama da bi se do maksimuma povećala zaštita. Na zvaničnom sajtu poznatog nemačkog proizvođača automobila navodi se da je standardni tip ovakve blinde zaštićen i od eksplozije TNT do 15 kilograma, na udaljenosti od četiri metra.

Foto: Privatna arhiva

Belivukov "tenk" na četiri točka

- Masivna aluminijumska ploča ispod vozila štiti motor i šasiju od eksplozivnih naprava, kao što su ručne bombe. Dakle, vozač i putnici u autu su potpuno bezbedni čak i prilikom najopasnijih napada jer oklop ne može da probije ni protivtenkovska granata. Takođe, standardni prozori su zamenjeni staklom koje je ojačano polikarbonatom debljine 33 milimetra - precizno pojašnjava sagovornik našeg lista.

VOŽNJA NA FELNAMA

Belivukov BMW poseduje čitav niz zaštitnih sistema, pa tako specijalno staklo pruža zaštitu i posle eksplozije, a auto ima opciju hemetičkog zatvaranja kabine sa sistemom za filtriranje vazduha u slučaju hemijskog napada.

U slučaju da napadači uspeju da probuše gume na ovoj blindi, Belivuk i njegovi saputnici ipak su mogli da pobegnu. Naime, auto ima i posebne felne s čeličnim umecima, na kojima i dalje može da se vozi još 80 kilometara brzinom od 90 kilometara na sat.

- Čak i noćna vožnja u slučaju napada nije problem jer su farovi takođe zaštićeni od metaka - zaključuje naš sagovornik.

Marko Nicović, bivši direktor beogradske policije, kaže za Republiku da ljudi iz kriminogene zone ne voze dobro zaštićena kola samo zbog spasavanja golog života već i zbog prestiža.

- Da se pokaže da je neki gazda koji ima više opreme od svog konkurenta. Oni i jedan drugog impresioniraju, ko ima bolju zaštitu na svakom nivou - ističe Nicović.

Različiti nivoi zaštite

B4

takozvani soft oklop štiti od pištoljske i revolverske municije (magnum, tetejac, škorpion, uzi...)

B5

štiti od pancirnog termo-zrna iz kalašnjikova, kao i od snajpera

B6

otporan na ručne granate bačene direktno na krov ili ispod vozila, kao i na udar zolje

Oklop iza zadnjih sedišta

Električnim putem se podiže samo prozor vozača. Ima četiri sedišta i brojne bezbednosne mehanizme. Na primer, pregrada kod gepeka je oklopljena je pruža i dodatni sloj zaštite za putnike na zadnjim sedištima.

STEPEN ZAŠTITE

- oklop debljine 10 cm

- specijalno staklo od 33 m

- felne na kojima može da se vozi 80 kilometara brzinom od 90 km/h

- farovi otporni na metke

- oklopljena pregrada kod gepeka

Mesarova blinda slabija

Da je Belivuk prvenstveno mislio na sebe, dokazuje i to što je njegov prvi saradnik morao da se zadovolji "običnim" blindiranim BMW. Naime, auto u kome se vozio Marko Miljković Mesar je otporan na metke, ali ne i na eksplozivne naprave.

Kako je ubijen Sale Mutavi

Veljin prethodnik na Partizanovoj tribini i čelu bande Aleksandar Stanković zvani Sale Mutavi takođe se vozio u blindiranom autu, ali mu ti nije pomoglo. U Bačvanskoj ulici, 13. oktobra 2016, kada je usporio na semaforu, ispred njegovog audija iskočila su dvojica napadača i izrešetala ga sa 54 metka. POGLEDAJ GALERIJU

Mada je očekivao napad i na sebi imao pancir, a na autu blindirano staklo, ubice su ukrug od samo 35 centimetara sasule sve metke i tako probile prozor.