(FOTO/VIDEO) HILJADE NOVOSAĐANA DOČEKALO VUČIĆA: Voz stigao za 33 minuta - ne mogu da vam opišem koliko sam ponosan


IZVOR: Republika - 19.03.2022 | 10:05


Deonica pruge Beograd-Novi Sad, u okviru međunarodne pruge Beograd-Budimpešta, biće danas puštena u saobraćaj.

Foto: ST/N. PANČIĆ
(FOTO/VIDEO) HILJADE NOVOSAĐANA DOČEKALO VUČIĆA: Voz stigao za 33 minuta - ne mogu da vam opišem koliko sam ponosan

Otvaranju pruge prisustvuju predsednik Vlade Mađarske Viktor Orban i predsednik Srbije Aleksandar Vučić. Dan kasnije i prvi putnici voziće se najsavremenijim vozovima u regionu.

12.16 - Obraćanje predsednika Srbije

- Ne mogu da vam opišem koliko sam ponosan. Za samo 33 minuta smo stigli od Beograda do Novog Sada, snovi su počeli da se ostvaruju. Poštovani prijatelju Orbane, dragi prijatelji, poštovani narode, mnogo vam hvala što ste u velikom broju došli ovde - poručio je Vučić.

Foto: ST/N. PANČIĆ

 

 

12.10 - Počelo obraćanje mađarskog predsednika Orbana

Orban se okupljenim građanima obratio rečima "dobar dan".

Foto: ST/N. PANČIĆ

 

 

- Ovo je vaš veliki dan i čestitamo vam na tome. U proteklih godina povezivali smo zemlje u prevcu istog-zapad, a zaboravili smo koliko je važno da se povežu zemlje i u pravcu sever-jug. Sa Vučićem smo sačinili jedan savez i želimo da promenimo situaciju i hoćemo, a ova pruga je jedan dokaz. Povezujemo dve zemlje, dve prestonice i na taj način ćemo olakšati život i Srbima i Mađarima. Mi smo narodi sa jednom teškom istorijskom sudbinom, ali kao rezultat sa vašim predsednikom ova dva naroda su sada veoma bliska. Nikada nismo imali bliže prijateljstvo do sada. Današnji dokaz je da ćemo nas dvojica uraditi mnogo fantastičnih stvari.

12.05 - Ogroman aplauz za predsednika Vučića od strane Novosađana

Ispred stanice u Novom Sadu okupilo se nekoliko hiljada građana kako bi dočekali predsednika Vučić koji je sa predsednikom Mađarske Viktorom Orbanom i članovima Vlade Srbije stigao iz Beograda u njihov grad novom prugom za oko 33 minuta. POGLEDAJ GALERIJU

 

11.55 - Predsednik Srbije i mađarski premijer Viktor Orban izašli su iz brzog voza u Novom Sadu.

11.54 - Voz pristigao u stanicu

Foto: ST/N. PANČIĆ

 

11.51 - Brzi voz stigao u Novi Sad za 33 minuta

Foto: ST/N. PANČIĆ

 

 

11.33 - Soko dostigao brzinu od 200 kilometara na sat.

 

 

11.26 - Premijerka Brnabić: Ovako nešto mi smo mogli samo da sanjam

Premijerka Srbije Ana Brnabić istakla je značaj ovog brzog voza.

- Ovako nešto mi smo mogli samo da sanjamo. Presrećna sam - rekla je premijerka Brnabić po pokretanju voza.

11.25 - Vučić: Samo sam čekao ovaj trenutak, za ovo živite

Govoreći o prvim utiscima nakon polaska voza, predsednik Srbije istakao je da nema sumnje da će ovo ojačati odnose Srbije i Mađarske.

- I kada smo dogovorili ovaj posao, odmah smo prešli na posao. Samo sam čekao ovaj trenutak, za ovo živite. Viktor mi je rekao da je ovo nova era. Ne možete da poverujete da će ovaj voz za 33 minuta biti u Novom Sadu. Gotovo neverovatno, sednete, nešto popijete, u Budimpešti ste - rekao je Vučić.

Foto: ST/N. PANČIĆ

 

 

11.17 -  Vučić i Orban ušli u voz, a zatim i članovi Vlade Srbije

Brzi voz "Soko" upravo krenuo je od stanice Prokop do Novog Sada.

Foto: ST/N. PANČIĆ

 

 

11.00 - Na stanici Prokop pored predsednika Vučića su i članovi Vlade Srbije.

Građani su se ukrcali u brzi voz "Soko" koji kreće za Novi Sad sa stanice Centar Beograd. Prema rečima nadležnih, za oko 35 minuta trebalo bi da stigne od stanice Prokop do Novog Sada.

Foto: ST/N. PANČIĆ

 

 

Radovi na rekonstrukciji i modernizaciji železničke pruge Beograd-Budimpešta počeli su 2017. godine - 138 godina od puštanja prve pruge u Srbiji i gotovo pola veka od puštanja pruge Beograd-Bar.

 

 

Izgradnja železnice za velike brzine predstavlja najveći investicioni i infrastrukturni projekat u ovom delu Evrope. Kada zajendički projekat Srbije, Mađarske i Kine bude završen, od Beograda do Budimpešte putovaće se za manje od tri sata. Izgradnja 75 kilometara pruge finansirana je iz ruskog i kineskog kredita, a vrenost radova je 915 miliona dolara.

Najzahtevniji deo na deonici od Stare Pazove do Novog Sada bila je izgradnja tunela i vijdaukta Čortanovci sa 103 noseća stuba. Na celoj deonici izgrađeno je 120 novih objekata, podvožnjaka, nadvožnjaka i železničkih stanica, od kojih su neke renovirane, a neke novoizgrađene. Od 20. marta počinje komercijalna upotreba brze pruge na kojoj će saobraćati i srpski "Sokolovi" - "Štadlerovi" vozovi "kiš 200".

"Mašinovođa sam 28 godina i u svom radnom veku nikada nismo imali bolji vozni park. Ovo je savršenstvo sad. Nove vozove nema niko u okruženju. Ovo je top, radimo po novom ETSC sistemu", kaže mašinovođa Zoran Đurđević.

Na relaciji Beograd-Novi Sad-Beograd planirano je ukupno 36 polazaka dnevno. Po pet polazaka imaće "intercity" voz koji će stajati samo na stanici Novi Beorgad. Putovanje traje 36 minuta. Po četiri polaska imaće "ekspresregio" voz, na kome isto saobraća "Soko", stajaće na sedam stanica, a vožnja će trajati u proseku 48 minuta.

Štadlerove elektromotorne garniture, koje su na srpskim prugama od pre nekoliko godina, imaće po devet polazaka na "regio" liniji, stajaće na 11 stanica a putovaće se prosečno 57 minuta. U promotivnom periodu cena karte biće 300 dinara za polaske od Beograda do Novog Sada, dok deca do sedam godina ne plaćaju kartu.

Od nedelje, putnici će moći od Beograda do Novog Sada da osete prednosti brzih pruga, a sudeći prema najavama, ovako će se od 2025. godine putovati i do Budimpešte i drugih evropskih gradova.