Đilas i Šolak pletu mrežu, kupili medije za pet miliona evra


IZVOR: E. S. T. - 23.10.2020 | 04:20


Sve radio-stanice polako postaju Đilasove, sada se u vlasništvu "Junajted grupe" nalaze i radio-stanice koje su pripadale Milošu Krdžiću. Kako Srpski telegraf saznaje, TDI radio, HIT FM, JAT i Karolina radio prodati su za 5,1 milion evra "Junajted grupi".

Foto: ST/D. KADIĆ/pixabay/N1/printskrin

Đilas / Šolak

Srpski telegraf je još u avgustu pisao o tome kako biznis Dragana Ðilasa, lidera Stranke slobode i pravde, i njegovog dugogodišnjeg poslovnog partnera i medijskog magnata Dragana Šolaka cveta, budući da nakon televizija i portala poslovnu imperiju šire i na radio-stanice po Srbiji. Pomenute četiri radio-stanice bile su u vlasništvu preduzeća "Maksim medija plus", na čijem se čelu nalazio Miloš Krdžić. Posredstvom firme LITE FM u vlasništvu Krdžićevog preduzeća nalazio se HIT FM, dok su ostale radio-stanice bile u direktnom vlasništvu (TDI, JAT i Karolina).

Direktor Centra za odgovorne medije Marko Matić smatra da se ovim ulaganjima pokazuje politička ambicija tajkuna.

- Nastavak ulaganja milionskih evro iznosa u kupovinu medija u Srbiji jasan je dokaz političkih ambicija Dragana Šolaka i njegove želje da zagospodari medijskim prostorom Srbije. Imajući u vidu dosadašnje iskustvo s njegovim televizijama N1, Nova S i Newsmax adria, pretpostavlja se da će kupljene radio-stanice zabavni program brzo zameniti političkim i propagandnim sadržajima, što će označiti novu etapu u nastojanjima vlasnika JG da oslabi institucije države Srbije - navodi Matić za Srpski telegraf.

Dodaje i da od ovog ishoda zavisi ko će upravljati Srbijom.

Matić: Ulaganja u kupovinu medija jasan dokaz političkih ambicija

- Od uspeha u tom naumu zavisiće da li će Srbijom upravljati legitimno izabrani predstavnici građana ili tajkunski karteli, koji ne izlaze na izbore, već moć crpe iz novca koji imaju i pozicija koje su zauzeli na tržištu - zaključuje Matić.

 

 
$bp("Brid_03388092", {"id":"22746","width":"16","height":"9","video":"665406"});

 

Kupuju u Hrvatskoj, Bugarskoj i Albaniji

"Junajted grupa" za 20 godina poslovanja kupila je i integrisala više od 100 kompanija, a u TV sadržaj, fiksnu i mobilnu mrežu uložili su 2019. godine 300 miliona evra. JG je za 220 miliona evra kupio hrvatskog mobilnog operatora "Tele2", a ugovorena je i kupovina "Vivakoma", najvećeg telekomunikacionog operatora u Bugarskoj, za, kako se navodilo, 1,2 milijarde evra (mart 2020). "Junajted grupa" je 2014. godine kupila paket akcija "Grand produkcije" od 51 odsto, da bi kupili i preostalih 49 odsto. Potpuni udeo od 100 odsto u kompaniji "Direkt medija" na tržištima Srbije, Crne Gore, Makedonije i Albanije, što je uključilo i TV Pink BiH i Pink Crna Gora (jun 2018), takođe je kupio JG.