Završetak i pre roka? Radovi na pruzi Beograd-Novi Sad teku po planu


IZVOR: rts.rs - 02.01.2020 | 14:06


Izgradnja deonice brze pruge od Stare Pazove do Novog Sada dužine preko 40 kilometara teče po planu tako da će ona biti završena i pre roka 2021. godine.

Foto: pixabay.com

Foto: Ilustracija

Ruska kompanija "RŽD enternešnl" gradi najtežu deonicu pruge Beograd–Budimpešta, sa dva tunela i velikim vijaduktom koji se spušta u Sremske Karlovce prema Novom Sadu. To je dvokolosečna pruga za brzine do 200 kilometara na čas.

U "RŽD internešnlu" kažu da su vijadukt i tunel već 80 odsto gotovi, izgrađeno je 35 kilometara koloseka, a u ovom trentku urađeno je više od 50 odsto ukupnih radova na celoj deonici do Novog Sada. Dužina tunelskih cevi je 2,2 kilometra, a završeno je kilometar i po cevi tunela i skoro tri kilometra vijadukta, piše RTS.

"RŽD internešnl nikad nije kasnio sa rokovima ni u Srbiji ni u drugim delovima sveta. Što se tiče ovog projekta mi smo sigurni da će biti završen na vreme. Takođe, i linijski deo i objekti će biti završeni do kraja 2021", navodi Mansurbek Sultanov, direktor kompanije "RŽD internešnl" u Srbiji.

Kada počne da radi dvokolesečna pruga do Novog Sada ostaje još da se uradi deonica od Novog Sada do granice sa Mađarskom, za šta je već napravljen projekat, a Rusi su zaintresovani da grade i taj pravac. Međutim, uskoro počinje izgradnja novog savremenog dispečerskog centra Železnica Srbije koji takođe gradi "RŽD internešnl".

- Što se tiče projektovanja i izgradnje dipsečerskog centra mi smo već potpisali aneks 1.1 za projektovanje i sa donetom odlukom skupštine Srbije, mi smo spremni da krenemo sa projektantskim radovima. Naša ekipa je sa železnicom Srbije sa infrastruturom pripremila sve istražne radove koje su nepohodne za početak projektovanja - dodaje Sultanov.

Na barskoj pruzi Rusi su odradili 77 kilometara od Resnika do Valjeva, a prema međudržavnom sporazumu, od proleća počinje projektovanje deonice do državne granice sa Crnom Gorom u zajednici sa Infrastrukturom železnica Srbije.