Rat za srpsku vodu! Najveće svetske kompanije se bore za domaće izvore


IZVOR: Bojana PAUNOVIĆ - 07.06.2019 | 05:52


Najveći svetski igrači ratuju za srpska izvorišta vode, a samim tim i tržište gaziranih i negaziranih voda u našoj zemlji. "Koka-Kola" je preuzela "Rosu" još 2005, a sada, na velika vrata, u "vodenu borbu" ulazi i njihov najveći konkurent "Pepsi", koji zajedno sa češkim KMV kupuje "Knjaz Miloš". Prema poslednjim raspoloživim podacima, kada akvizicija "Knjaza" bude završena, dva giganta držaće gotovo polovinu tržišta vode u Srbiji.

Foto: pixabay.com

Foto: Ilustracija

Kako objašnjavaju ekonomski stručnjaci, vest da "Pepsi" kupuje "Knjaz" pokazuje da je srpsko tržište i te kako perspektivno i interesantno za najveće svetske kompanije, ali, osim toga, potvrđuje i tezu da voda postaje strateški resurs u globalnim razmerama. Kažu neki, zbog vode će se, a ne nafte, voditi ratovi u skorijoj budućnosti.

Sa ovom tezom slaže se i profesor Dejan Miletić iz Centra za proučavanje globalizacije.

- SAD sve više ulažu u srpsku ekonomiju, pa u tom kontekstu ni investicije u profitabilna preduzeća, kao što je "Knjaz Miloš", nisu nikakvo iznenađenje. To će se u narednom periodu još pojačavati. Voda je resurs koji je nešto što će nedostajati. Čovečanstvu već nedostaje. U tom smislu je poseban strateški resurs. Ali, hvala bogu, Srbija zasad ima dovoljno izvora i može u tom smislu da pravi aranžmane i sa "Koka-Kolom" i sa "Pepsijem". Kvalitet naših voda je dosta dobar, a ovo je još jedan dokaz da su naše vode jako kvalitetne i zdrave jer globalne kompanije drugačije ne bi ulagale. Uzgred, i tržište se osvaja, to su brendovi koji su u regionu prepoznatljivi i mogu da budu plasirani vrlo uspešno.

Miletić: Voda je resurs koji će nedostajati, zato je interesovanje veliko

Sa aspekta srpske privrede i tržišta, kako objašnjava ekonomista Miladin Kovačević, jake kompanije koje posluju na svetskom nivou i nemaju problem sa poslovanjem su sigurnost za domaće kompanije koje dobijaju novog vlasnika ili strateškog partnera.

Goran Papović: Srbija se polako otvara, dolaze ozbiljni igrači. Kad je jaka konkurencija, to se povoljno odražava na potrošače

- Svaka kompanija koja ima dobru perspektivu doprinosi rastu domaćeg standarda, to je prirodna veza stvari - kaže Kovačević za Srpski telegraf. Isti stav ima i njegov kolega Milan Kovačević - nama je dobro što postoji interes da se kupuju kompanije kod nas jer to ostavlja koristan trag da se isplati ovde doći i ulagati.

Šta ima "Koka-Kola" u Srbiji?

Foto: pixabay.com

Foto: Ilustracija

- koka-kola

- fanta

- šveps

- sprajt

- džoj sokovi

- nekst

- ultra

- monster

- rosa

- bambi (svi proizvodi) *

* "Koka-Kola" preuzima "Bambi" čim dobije potrebne dozvole

Foto: Promo foto

Bambi

Šta ima "Pepsi" u Srbiji?

Foto: Promo foto

Pepsi

- pepsi

- mirinda

- sevn ap

- čipsi

- klips

- pardon

- gud

- knjaz miloš (svi proizvodi) *

* "Pepsi" preuzima "Knjaz Miloš" čim dobije potrebne dozvole

Tržište vode u Srbiji

voda vlasnik
knjaz miloš "Moji brendovi" (kupuje "Pepsi")
vlasinska rosa "Koka-Kola"
minakva "Minakva" doo
voda vrnjci "Voda vrnjci"
prolom voda "Planinka"
mg mivela "Nova sloga" (deo "Frikoma")
heba  "Nektar grupa"
jazak NIS
vrnjci

"Vrnjačko vrelo"

karađorđe "Atlantik grupa"