Zbog ovih prepravki nećete proći: TEHNIČKI SE PADA I ZBOG SPOJLERA!


IZVOR: Jelena JOKANOVIĆ - 14.07.2018 | 04:27


Rigorozniji tehnički pregled dovoljno je uplašio srpske vozače, a već se pojavio novi spisak sa čak 35 novih stavki zbog kojih neće moći da registruju automobil.

Foto: ST/N. MANDIĆ

Vodite računa kad odvezete kola na servis

Spisak se širi društvenim mrežama, a po njemu, tehnički se pada ako je na vozilu dodat spojler na poklopcu prtljažnika, montiran drugačiji branik, dodata svetla za maglu ili čelična felna zamenjena aluminijumskom...

LONČAR AMSS: Šta god da se ne slaže sa onim kako je vozilo proizvedeno, smatra se prepravkom

ZASAD PROLAZE

Kako do sada nije bilo reči o ovome, mnogi se pitaju hoće li proći tehnički pregled budući da je veliki broj vozila u Srbiji na ovaj ili onaj način prepravljen. Iz Agencije za bezbednost saobraćaja poručuju da ovo nije zvaničan dokument, ali i napominju da se većina ovih stavki sa spiska poklapa sa onim što predviđa Zakon o bezbednosti o saobraćaju. Ističu i da je potrebno da imaju odgovarajuću dokumentaciju kako bi vozilo ispunilo propisane uslove.

Foto: ST/N. MANDIĆ

Evo šta se smatra prepravkama

1. dodata dnevna svetla 18. čip tjuning motora
2. dodata svetla za maglu 19. umesto standardnog postavljen filter vazduha sa povećanim protokom
3. umesto halogene ugrađena ksenonska sijalica 20. montirana drugačija izduvna cev i prigušivač
4. dodata plastična maska na rubove farova 21. izvađen katalizator
5. dodata imitacija trepavica na farove 22. na motor dodat HHO generator, nitro i sl.
6. dodat spojler - tanka lajsna na poklopcu prtljažnika 23. montirana drugačija sedišta
7. dodat spojler - veliko krilo na poklopcu prtljažnika 24. napravljen otvor na krovu
8. dodat spojler na donju ivicu prednjeg branika 25. montiran drugačiji spoljašnji retrovizor
9. dodato plastično proširenje na rub blatobrana 26. dodat bočni vetrobran na ivicu bočnog prozora
10. ceo blatobran modifikovan tako da je širi 27. nalepnica postavljena na gornji deo vetrobrana
11. dodata plastična oplata na prag 28. spuštanje ili podizanje karoserije izmena na ogibljenju
12. dodata zaštitna uzdužna lajsna na vrata 29. montirani drugačiji kočni diskovi i klešta
13. probušeni otvori za vazduh na braniku, prednjoj maski 30. promenjena felni - dimenzije su kao originalne, ali je drugačiji dizajn modela
14. montiran drugačiji branik 31. čelična felna zamenjena aluminijumskom
15. dodat štitnik na branik 32. dodato vitlo za izvlačenje na terensko vozilo
16. dodat štitnik pragova od metalnih cevi 33. prepravljen upravljač - dodati tasteri, presvučen kožom

17. dodatni hladnjak postavljen spolja na braniku

34. promenjen dizajn prednje maske
35. veliki zvučnik ugrađen u prtljažnik

S druge strane, naglašavaju i da nije moguće dati uvek jasan odgovor da li se navedene "modifikacije" mogu svrstati u prepravku ili popravku vozila, za koju nije potrebno sprovesti ispitivanje vozila.
I servisi potvrđuju da se većina stavki smatra prepravkom, ali napominju da one zasad prolaze tehnički pregled i da čekaju instrukcije agencije da sve prepravke kontrolišu i za iste traže atest.

Foto: ST/N. MANDIĆ

- Dolaze nam, recimo, sa ugrađenim zvučnicima u gepeku ili promenjenim dnevnim svetlom. Zasad to tolerišemo, dok je za folije, ugradnju plina ili stavljanje spojlera neophodna dozvola. I mi smo zbunjeni ovim spiskom i očekujemo detaljnija uputstva da li će za sve prepravke biti potrebno ispitivanje - kažu u jednom auto-servisu.

SVE DA SE ISPITA

To se i očekivalo, kaže Milan Lončar, rukovodilac poslovne jedinice Beograd Centra za motorna vozila AMSS.

- Po ranijim zakonima svaka, pa i najmanja prepravka na vozilu morala je da se ispita u roku od 15 dana. Ako uzmemo, na primer, taj zvučnik, laički, reč je samo o zvučniku, ali da bi on radio, mora da bude povezan sa elektroinstalacijom, koja ide od akumulatora. Isto važi i za svetla. Treba proceniti da li je prepravka mala ili velika. To je isto kada biste uzeli ugradnu rernu i hteli da od nje napravite šporet na drva. Šta god da se ne slaže sa onim kako je vozilo proizvedeno, smatra se prepravkom - poručuje Lončar.