POZNATI BRENDOVI "ZABORAVILI" NA POPUSTE U SRBIJI: Srbe deru, a Hrvatima sniženja i do 70 odsto


IZVOR: - 20.06.2018 | 05:33


U Evropi rasprodaja, a kupce u Srbiji deru! Poznati brendovi zara, mango, H&M, masimo duti, berška već su snizili cene svoje robe do 70 odsto u svim evropskim metropolama i u Hrvatskoj, ali ne i u radnjama u Srbiji. Tako, za razliku od Evropljana, naši potrošači iste komade odeće plaćaju znatno skuplje od Evropljana jer su kod nas uglavnom i dalje na snazi popusti od 20 do 30 odsto, a i tamo gde na izlogu čak i piše 50 odsto najčešće je o reč nekoliko sniženih artikala.

Foto: ST/D. KADIĆ

"Kvazi" sniženja

NEMA KONKURENCIJE

- Sramota je što potrošači u Srbiji očigledno nikada neće moći da kupuju kvalitetnu garderobu po niskim cenama kao u ostalim gradovima Evrope i sveta. U SAD takođe postoje veliki popusti poznatih modnih kuća. U Briselu sam nedavno video kvalitetne pantalone za pet evra, naravno, na sniženju od čak 80 odsto. Tako nešto u Beogradu prosto nije moguće. Ovde su maksimalna sniženja do 50 odsto, a i to je uglavnom obmana - kaže Zoran Nikolić, zamenik predsednika NOPS.

U svim svetskim metropolama najveća sniženja su oko novogodišnjih praznika i tokom letnjih godišnjih odmora, kad se najviše i šopinguje, ali ovo pravilo očigledno ne važi i za Srbiju.

Veliki brendovi u Srbiji mogu da rade šta žele jer nemaju konkurenciju

Zoran Nikolić, NOPS

Foto: ST/D. KADIĆ

Za mala sniženja, odnosno visoke cene u brendiranim prodavnicama u Beogradu, kriv je nedostatak konkurencije na domaćem tržištu, smatraju u NOPS.

- Velike kompanije poput "Manga", "Zare", "Stradivarijusa" u Srbiji mogu da rade šta žele jer nemaju konkurenciju. Čak i ako odluče da uopšte nemaju letnje rasprodaje, niko im ništa ne može. To je nepravda prema potrošačima, koji onda odlaze u Hrvatsku, Mađarsku ili druge zemlje regiona kako bi kupovali kvalitetne, a jeftine stvari u toku letnjih rasprodaja - naglašava Nikolić.

Foto: ST/D. KADIĆ

NAVLAKUŠA

Sniženja do 50 odsto su, prema njegovim rečima, čista navlakuša.

- Kad uđete u radnju poznatog brenda i vidite u izlogu da je sniženje do 50 odsto, pomislite da su svi artikli sniženi. Međutim, ispostavi se da je snižena jedna, dve ili nijedna stvar. Većina je na 10, 20 ili 30 odsto. Kompanije ne smeju da ističu popuste, a da ne napišu iznad svakog artikla koliko je snižen, to je zabranjeno Zakonom o zaštiti potrošača - kaže Nikolić.

Tim povodom poslali smo pitanja i poznatim firmama, ali do zaključenja ovog broja odgovore nismo dobili.

Drastične razlike u cenama

MANGO do 70%
Proizvod Cena u Hrvatskoj Cena u Srbiji
Letnja haljina  55 kuna (877 dinara)  1.690 dinara
Majice kratkih rukava 26 kuna (416 dinara) 1.490 dinara
Pantalone 70 kuna (1.120 dinara) 1.790 dinara
H&M 50%
Pantalone 80 kuna (1.280 dinara) 2.199 dinara
Majice kratkih rukava 20 kuna (320 dinara) 1.199 dinara