PROFESOR VUJANIĆ: Veća brzina na auto-putevima - VEĆI I BROJ NEZGODA


IZVOR: Tanjug - 10.05.2018 | 16:06


Kako bi Srbija uskladila maksimalno dozvoljenu brzinu na auto-putevima sa većinom zemalja EU, izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima propisano je da će ona ubuduće biti 130 kilometara na čas.

Foto: e-stock/M. JOŠIDA

Foto: Ilustracija

Do sada je ograničenje brzine na auto-putu bilo 120 kilometara na čas, a izmenama Zakona, koje je vlada danas uputila parlamentu po hitnom postupku, maksimalna brzina se usklađuje sa pravilima koja važe u Sloveniji, Hrvatskoj, Grčkoj, Mađarskoj, Italiji, Francuskoj ili Austriji.

Međutim, stručnjaci smatraju da će se povećanjem dozvoljene brzine, posledice saobraćajnih nezgoda biti teže i veće.

Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić objašnjava za Tanjug da povećanje od 10 km brzine, povećavava broj saobraćajnih nezgoda za jedan do dva odsto.

- Nisam pobornik te novine i voleo bih da vidim argumetne za to. Ako su argumenti u cilju bezbednosti - ne postoje, ili potrošnje goriva - ne postoje, jedini argumenti mogli bi biti u ušteda vremena, ali broj nezgoda će da poraste, te zbog toga ne nalazim opravdanje za podizanje brzine - ocenjuje Vujanić.

On je upitao zašto povećanje na 130 kilometara na čas nemaju Engleska, Danska, Norveška, Švedska i druge zemlje koje su, kaže, u smislu bezbednosti saobraćaja daleko ispred nas.

- Postoje iskustva u svetu u razvijenim zemljama, gde su bili pokušaji da se brzina digne sa 120 na 130 kilometara na sat. Tako je, na primer, SAD uradila i samo posle dve godine ukinula to povećanje maksimalne brzine - podseća Vujanić.

Upitan kako će povećanje maksimalne brzine na auto-putu uticati na nedavno uvođenje merenja prosečne brzine na autoputevima, Vujanić smatra da će se povećanjem brzine na 130 "automatski povećati i prosečna brzina".

- Ja sam bio deo grupe koja je insistirala i stavila u predlog zakona taj deo propisa. I to je prošlo, a prošlo je iz razloga što, na primer, ako neko putuje iz Švedske u Grčku i čeka na Horgošu tri sata, on će gledati da ta tri sata nadoknadi na auto-putu, a zna da ne može da napusti Srbiju ukoliko ne ispoštuje vreme putovanja ili će biti kažnjen - objasnio je Vujanić.