OVO JE STRAHOVITA OPASNOST! Vozači, ako ovo ne znate, greška u vožnji po kiši može da vas UNAKAZI za ceo život
IZVOR: Republika - 15.06.2023 | 20:28
Sem što se vozači "zbune" tokom padavina, pa se se sve obavlja usporeno postoje i velike opasnosti
Kiša u Beogradu znači kolaps! Padavine su naročito kobne po protok saobraćaja u špicu, kada put automobilom do kuće može da potraje i sat duže nego što je planirano.
Međutim, sem što se vozači "zbune" tokom padavina, pa se se sve obavlja usporeno postoje i velike opasnosti.
Nažalost mnogi vozači nemaju svest o tome da takozvani "A stub" pravi mrtav ugao pa se dešava da vozači ne vide pešaka koji je ispred njih. Čak metar i po vidnog prostora može da bude zaklonjeno "A stubom". Međutim situacija po kiši je mnogo dramatičnija. Zbog magljenja, naročito bočnih stakala, vidno polje vozača dramatično je umanjeno. Najveća je opasnost prilikom skretanja, a naročito u gradu, gde se kreće veliki broj pešaka.
Deca najugroženija
Mnogi vozači to znaju, pa preduzimaju mere kako bi izbegli najgore - gaženje pešaka. Naime, prva mera je smanjenje brzine na minimum. Treba dobro otvoriti oči i paziti da li se neko kreće. Najugroženija su deca, koju je zbog rasta teže uočiti.
Sem brzine, neophodno je nagnuti se levo i desno i prekontrolisati mrtav ugao koliko god je to moguće. Ukoliko niste sigurni koristite i ablend.
Budite uvek svesni ove opasnosti, jer posledice mogu da budu pogubne. Nemojte da se pokajete kasno, uvek je bolje preduzeti sve što je moguće kako bi vaša vožnja bila bezbedna.
Klizav kolovoz
Kiša se meša sa prljavštinom i uljem na putu i stvaraju se idealni uslovi za proklizavanje vozila. Najbolji način da izbegnete proklizavanje je da usporite vožnju. Ako vozite sporije, više gazećeg sloja pneumatika je u kontaktu sa putem, a to znači bolje prianjanje.
U slućaju da vozilo sklizne ne smete naglo da kočite. Ako imate sistem protiv blokiranja točkova (ABS) ne pritiskajte papučicu kočnice kao da pumpate. Odlučno i ravnomerno pritisnite kočnicu, a volan ispravite u smeru klizanja.
BONUS VIDEO: