ŠOK OTKRIĆE O RADU KOMPANIJE TREJS: Zabrljaju, pa naplate triput skuplje


IZVOR: Borislav KAŠANSKI - 08.09.2020 | 04:00


Samo tokom jedne godine - 2019, "Trejs" je u Srbiji zaradio 50 miliona evra. Problem je u tome što njihove radove u našoj zemlji prate mnogobrojni propusti, zbog kojih im se, između ostalog, poslovi oduzimaju, pa posle nekog vremena volšebno vraćaju.

Foto: Tanjug/S. RADOVANOVIĆ

Stojko Meškov čelnik kompanije Trejs

Srpski telegraf krenuo je u istraživanje poslovanja bugarske kompanije u našoj zemlji. I već na prvi pogled postalo nam je potpuno jasno da ih neko štiti i omogućava im povlašćeni položaj i enormne zarade uprkos očiglednim greškama i loše odrađenim radovima. Ko je to, pročitaćete u narednim nastavcima našeg serijala, a danas ćemo se pozabaviti projektima "Trejsa" na našim putevima.

 
$bp("Brid_99506666", {"id":"23088","width":"16","height":"9","carousel":"238"});

SVE SE VIDI

Među srpskim putarima i stručnjacima dobro upućenim u to šta se i kako radi u raznim projektima mnogi tvrde da je "Trejs" namerno napravio problem na padinama u klisuri Grdelica. Cilj je bio da se novim rešenjima i varijacijama projekta od "Koridora Srbije", što znači građana, uzme tri puta više novca nego što je prvobitno planirano i ugovoreno.

Kako za Srpski telegraf objašnjava jedan od najiskusnijih putarskih stručnjaka u Srbiji, svima koji se razumeju u struku potpuno je jasno šta se dogodilo.

- Onaj ko je izvodio radove, u ovom slučaju "Trejs", očigledno nije dobro obavio posao kada su u pitanju zaštite kosine. Ne bih da ulazim u razloge, odnosno da li je u pitanju neznanje, što je manje verovatno, ili namera. U svakom slučaju, naknadni troškovi daleko su prevazišli prvobitno ugovorene. I za to bi neko morao da odgovara - objašnjava naš sagovornik iz struke.

Foto: Tanjug

A na sve to u "Trejsu" lakonski konstatuju da "ne postoji ozbiljna građevinska kompanija koja bi namerno napravila problem s bilo kojim radovima".

- Posebno ne sa radovima na zaštiti kosine, koji predstavljaju izuzetno odgovoran građevinski zahvat. Radovi na zaštiti kosina, kao i svi ostali radovi na projektu, izvedeni su prema projektnoj dokumentaciji koja je prošla tehničku kontrolu, u skladu sa srpskim zakonima. Kao što je poznato, tokom izvođenja radova na deonici auto-puta E-75 kroz Grdeličku klisuru, zbog izuzetno složenih geoloških uslova, bilo je problema sa realizacijom svih kosina, ne samo na deonici koju je izvodio "Trejs" - stoji u odgovoru ogranka bugarske firme u našoj zemlji.

I to bi bilo u redu jer je "Trejs" u stvari priznao sve ono što smo mi napisali, samo da su se udostojili da nam saopšte i koliki su bili dodatni troškovi, da li su čak tri puta prešli one dogovorene i kako je to moguće? Ovako, potpuno je jasno da nešto kriju. A jasno je i šta.

 
$bp("Brid_99506700", {"id":"23088","width":"16","height":"9","carousel":"234"});

PREKO PREČE...

Ovo, nažalost, ni izdaleka nije jedina brljotina "Trejsa" na srpskim putevima i prugama. Tako je, prema saznanjima našeg lista, krajnje neizvesno kada će početi radovi na rekonstrukciji pruge Niš-Brestovac, a zbog kašnjenja i neadekvatnog stručnog osoblja sa ovom kompanijom je raskinut ugovor za projekat obilaznice oko Dimitrovgrada. I tako dalje...

Nadajmo se samo da će revizori Svetske banke (pogledajte okvir) uspeti da raspletu zamršeno klupko i utvrde kako sve "Trejs" mulja po Srbiji. Bar na onim deonicama koje je ova međunarodna institucija finansirala. Za ostalo, tu su nadležni srpski organi...

NASTAVIĆE SE