UPLATILI STE ARANŽMAN POSLE 15. MARTA? Ako ne želite ili ne možete da putujete jer je Grčka zatvorila granice, evo šta vas čeka


IZVOR: Blic - 08.07.2020 | 04:05


Ko je uplatio letovanje u Grčkoj preko turističke agencije posle 15. marta, ima pravo na povraćaj novca u roku od 15 dana, potvrdio je Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije (JUTA).

Foto: pixabay.com

Foto: Ilustracija

- Uredba o zamenskim putovanima važi za aranžmane uplaćene do 15. marta i tu nije ništa sporno. Ona daje dodatnu mogućnost turističkim agencijama u otežanim okolnostima, a svi ćemo se, nadam se, složiti da je situacija vanredna i da nešto ovako nismo imali do sada - zaključuje Seničić i dodaje da svi koji su uplatili svoja putovanja posle 15. marta mogu da očekuju da će im agencije vratiti uplaćeni novac.

Ovo je, naime, bila jedna od glavnih briga turista iz Srbije, nakon što su Grci juče ponovo odlučili da zatvore granicu za turiste iz naše zemlje. Od danas, 7. jula pa sve do 15. jula u 23:59 časova ukida se i avio-saobraćaj između Grčke i Srbije.

Tim povodom oglasilo se i Udruženje "Efektiva" koje tvrdi da su turističke agencije najavile da će "putnicima kojima je od juče propao aranžman za Grčku izdavati vaučere za zamenska putovanja".

Iz "Efektive" ističu da je Uredba o zamenskim putovanjima, koje je doneta krajem aprila, u tački 2. definisala da se ona odnosi na otkazana turistička putovanja koja su plaćena delimično ili u celosti do 15. marta 2020. godine, a da za sve aranžmane uplaćene nakon ovog datuma važi Zakon o turizmu. Njime je, naime, predviđeno da se "u slučaju otkaza putovanja od strane organizatora putovanja, putniku izvrši povraćaj uplaćenih sredstava u roku od 15 dana".

Foto: pixabay.com

Foto: Ilustracija

"Prema našim informacijama, dobar deo aranžmana za Grčku je plaćen nakon tog datuma i agencije nemaju pravo da se pozivaju na Uredbu, već su dužne da putnicima, na njihov zahtev, u celosti vrate uplaćena sredstva", ističe Dejan Gavrilović, predsednik Udruženja "Efektiva".

On dodaje da ako turistička agencija odbije da vrati uplaćeni iznos, putnik može Žalbom da se obrati turističkoj inspekciji, kao i da pokrene potrošački spor, preko udruženja potrošača, u kome nema trošak plaćanja sudske takse.