Dvocifreni rast za Štadu u 2019.


IZVOR: Republika - 12.03.2020 | 12:43


Dvocifreni rast koji je Štada zabeležila, kako u prodaji tako i kad je reč o EBITDA, predstavljaju odličnu osnovu za dalji organski rast i poslovni razvoj ove kompanije. Prodaja na nivou Grupe zabeležila je rast od 12 odsto u iznosu od 2,61 milijarde evra, i čini je rast prodaje generičkih proizvoda za 11 odsto (na 1,53 milijarde evra) i rast prodaje brendiranih proizvoda za 13 odsto (na 1,07 milijardu evra). U ovaj odličan rezultat Štade uključen je i snažan organski rast prodaje za osam (8) odsto.

Foto: Promo foto

Svojom produktivnošću i operativnom efikasnošću, Štada je dodatno ojačala svoj lanac snabdevanja i uticala na ekonomičnost svog modela poslovanja. Rezultat ovih mera je korekcija profita pre kamate, poreza na dobit i amortizacije (EBITDA) čime je izvršeno poboljšanje za 24 odsto, na 625,5 miliona evra.

- Ovi izuzetni rezultati omogućuju nam da i dalje ulažemo ne samo u razvoj sopstvenih proizvoda, već i šire - u zajedničke projekte razvoja sa drugim kompanijama i u licenciranje proizvoda. Sve to predstavlja podršku našoj održivosti i dugoročnom rastu dok paralelno nastavljamo da gradimo najbolji tim u industriji - naglasio je generalni direktor Štade Peter Goldšmit. 

Samo tokom prošle godine, Štada je potpisala više od 50 licencnih ugovora, uključujući i veoma perspektivne oblasti kao što su biosimilari.

- Tokom 2019. godine pokazali smo agilnost da preuzmemo tržišni udeo od naših konkurenata na svim većim evropskim tržištima - primetio je Goldšmit. - Na osnovu izvanrednih rezultata našeg tima koji je vodeći u ovoj industriji, bićemo u mogućnosti da nastavimo rast i pozicioniramo Štadu kao pouzdanog partnera za generičke i zdravstvene proizvode široke potrošnje.

Kada je reč o poslovnim rezultatima kompanije Hemofarm, članice Štada grupe, ona je u 2019. godini zadržala lidersku poziciju na tržištima Srbije, Bosne i Hercegovine i Crne Gore i pride dodatno pojačala svoje proizvodne kapacitete. - Hemofarm je regionalni lider u svojoj branši koji je prošlu godinu završio sa maksimalnim učinkom. Ostvarili smo rekord u proizvodnji od 5,7 milijardi tableta, nikad veći proizvodni portfolio, a poentirali smo sa rekordnom prodajom - ističe generalni direktor Hemofarma dr Ronald Zeliger.

Foto: Promo foto

Posmatrano na nivou Grupe, Štada je tokom 2019. u velikoj meri nadmašila konkurente i ostvarila znatan porast tržišnog udela na skoro svim svojim glavnim tržištima. Dvocifren napredak u prodaji zabeležen je u Nemačkoj, Italiji, Španiji, Francuskoj i Velikoj Britaniji. U Rusiji novoimenovani menadžerski tim sprovodi novu strategiju usmerenu na poboljšavanje rezultata iz prošle godine. Dok je u Evropi udvostručila svoje prisustvo, Štada je nastavila da ulaže i u tržišta u nastajanju, naročito na Bliskom Istoku, Vijetnamu i Filipinima.

Ključni događaji iz 2019. godine

Uvođenje Amlodipin/Valsartan generičkih proizvoda u Evropi nakon uspešnog ukidanja patenta, dodatno proširenje Grippostad Complex palete našeg popularnog brenda za borbu protiv prehlade, kao i lansiranje inovativne, gotove formulacije Bortezomiba u 14 zemalja, dokazuju izuzetnost Štadinih novolansiranih proizvoda.

Proširivanje palete biosimilara sa proizvodom Xbrane obezbediće kompaniji dalje mogućnosti za razvoj. Štaviše, Štada je u avgustu u celoj Evropi lansirala svoj prvi proizvod na tržištu, Movymia teriparatid biosimilar. U novembru je veliko  strateško partnerstvo sa kompanijom Alvotech ojačalo Štadin razvoj novih proizvoda sa sedam biosimilara.

Akvizicije dogovorene krajem 2019. godine, a nedavno zatvorene, takođe su značajno ojačale prisustvo Štade u centralnoj Evropi, Rusiji i druge CIS zemlje. Preuzimanje Takedinog portfolija od oko 20 brendova u segmentu proizvoda koja se izdaju bez recepta u Rusiji i drugim zemljama CIS-a, kao i akvizacija Walmarka u centralnoj Evropi, značajno će doprineti poslovanju Grupe u domenu zdravstvenih proizvoda široke potrošnje, dok akvizacija ukrajinske kompanije Biopharma pruža Štadi velike mogućnosti kako u oblasti lekova koji se izdaju na recept tako i u oblasti proizvoda koji se izdaju bez recepta. Štada je prošle godine proširila i svoju paletu zdravstvenih proizvoda široke potrošnje u Evropi kupovinom pet brendova za negu kože i pedijatrijskog leka protiv kašlja od britanske kompanije GlaxoSmithKline (GSK).

Osim bogatijeg portfolija, prošlogodišnje akvizicije Takede, Walmarka i Biopharme donele su novih 1.300 zaposlenih u Štadu, koja će u 2020. ostati fokusirana na svojih pet strateških prioriteta: superiorni rast kroz ubrzanje razvoja novih proizvoda, liderski prodajni i marketinški kapaciteti, visoko efikasan i pouzdan lanac snabdevanja, ekonomičan model poslovanja i kultura rasta zasnovana na vrednostima.

Dvocifreni rast za Štadu u 2019.

  • U prethodnoj godini Štada, u okviru koje posluje Hemofarm, na nivou Grupe ostvarila je rast prodaje od 12 odsto u iznosu od 2,61 milijarde evra.
  • Zabeleženi snažan rast prodaje na svim glavnim tržištima i značajno povećanje tržišnog učešća širom Evrope.
  • Generalni direktor Peter Goldšmit: "Izuzetni rezultati iz 2019. godine osnova su za dalje investiranje i pozicioniraju Štadu kao pouzdanog partnera za generičke i zdravstvene proizvode široke potrošnje."