NOVI ZAKON ŠTITI OD NAPORNIH PRODAVACA: Ako vas budu gnjavili telefonon, moći ćete da ih prijavite u poseban registar!


IZVOR: Tanjug, Republika - 17.11.2019 | 20:42


Potrošači koji ne žele da ih trgovci uznemiravaju telefonom biće u prilici da se preko svog operatera prijave u registar "Ne zovi", rešenje je koje predviđa Nacrt zakona o zaštiti potrošača koji je u javnoj raspravi, rekla je danas gostujući na TV Pink pomoćnica ministra trgovine za zaštitu potrošaca Višnja Rakić.

Foto: pixabay.com

Foto: Ilustracija

Ona je navela da će registar "Ne zovi" biti kod regulatornog tela - RATEL-a, i nalaziće se na njihovom sajtu.

- Da bi zašitili potrošače, insistiraćemo na registru "Ne zovi", trgovci ne smeju biti nestrpljivi i nasrtljivi - rekla je Višnja Rakić.

Nacrt zakona predviđa i uvođenje prekršajnih naloga za lakše prekršaje trgovaca.

- To su nalozi za lakše prekršaje, kada inspektor predoči prekršaj trgovcu a on prihvati da u kraćem roku uplati pola iznosa kazne, pa se tako reši spor - rekla je Rakićeva i dodala da će takvi nalozi moći da se izdaju samo u slučaju prekršaja za koje postoje fiksne kazne.

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Goran Papović ocenio je u istoj emisiji da je nacrt zakona kraj priče da je zaštita potrošača borba sa vetrenjačama i da se polako dolazi do standarda razvijenih društava.

Foto: Tanjug/F. KRAINČANIĆ

Goran Papović

- Uvođenje prekršajnih naloga za nas krucijalno, to je bila naša primedba ranije, a do sada bila samo kolektivna tužba kao zaštita - rekao je Papović.

Najveće primedbe potrošača jesu oko poštovanja garantnog roka rekao je i dodao da je značajno što će biti novih rešenja u zakonima o poštanskom saobračaju, elektronskoj trgovini i zaštiti ličnih podataka.

- Neko je trgovcima prodao bazu podatka o penzionerima, kako drugačije objasniti to da ih neki trgovci nepogrešivo zovu - rekao je Papović.

On je naglasio da je uz zakon o zaštiti potrošača najbitnije izraditi podzakonska akta, tumačenja i jasne procedure, čega do sada nije bilo.