Zamenik predsednik Ugovorne privredne taksi komore Srbije: Zašto se ne sprovodi Zakon usvojen u novembru 2018. godine?


IZVOR: Republika - 01.10.2019 | 07:24


Republika Srbija u procesu pridruživanja EU ima obavezu da svoje zakone uskladi sa važećim normama EU. Ministarstvo za građevinarstvo saobraćaj i infrastrukturu predložilo je skupštini savremen zakon koji u sebi ne sadrži ništa što već ne važi u većini država unije. Zakon je usvojen u novembru 2018. godine. I zakon se ne sprovodi. Zašto?

Foto: Tanjug/B. STEKIĆ

Protesti taksista u Beogradu

Ovo navodi u  saopštenju zamenik predsednik Ugovorne privredne taksi komore Srbije Saša Knežević, nakon jučerašnjih protesta taksista u Beogradu.

Njegovu izjavu prenosimo u celosti:

Neki nas optužuju za politizaciju. Besmislica. Problem je u tome što taksi tržište u Beogradu vredi oko 50 miliona evra. U Srbiji oko 100. Na godišnjem nivou. U Beogradu od toga živi oko 6500 porodica. U Srbiji oko 17000. Pojedinci bi hteli da u svoje džepove skrenu u svoje džepove  tridesetak procenata od toga iznosa, a da sadašnje taksi preduzetnike pretvore u svoje zaposlene koji bi radili za mizerne plate. Uber je to već uradio u mnogim državama. U Evropi nije nigde, osim u Hrvatskoj.

E, sada ti pojedinci u celu priču uvlače interesne grupe i imućne investitore. Naravno da to nije moguće uraditi bez ozbiljne političke podrške i uticaja. Taj uticaj se kupuje i taj uticaj prožima sve političke opcije. Ne postoji politička opcija u kojoj nema onih koji vide svoj interes u liberalizaciji taksi prevoza. Ne zanima politika nas. Mi interesujemo politiku.

Foto: Tanjug/B. STEKIĆ

Svi oni koji misle da taksisti rade nešto što je politički obojeno treba da razumeju da se sve ovo već dešavalo u većini evropskih država. I svuda su te kompanije lobirale i podmićivale političare. Španija, Francuska, Italija, Nemačka, Austrija, Mađarska... Jedino u susednoj Hrvatskoj prošlo je to lobiranje. I to ne od strane Ubera  već od hrvatske firme Cammeo koja se registrovala i u Srbiji. Oni u Beogradu imaju tri legalna vozila koja podupiru sa četrdesetak nelegalnih. U Hrvatskoj sada vlada opšti haos u taksiju. Naplaćuje ko kako hoće, a već je bilo i žrtava. Kako u saobraćaju tako i u međusobnim obračunima. Da li nam to treba?

Suština je u tome da ljudi, verovatno, imaju pravo da kupe na pijaci prase iz prtljažnika jer je jeftinije. Ali pitanje je da li neka ozbiljna država sme da dozvoli prodaju iz prtljažnika?