Odzvonilo bahatim japijima: Trotineti samo na stazama za bicikliste


IZVOR: J. D. J. - 11.07.2019 | 05:28


Vožnja električnih trotineta uskoro će biti uređena i u Srbiji! U pripremi je novi zakon o bezbednosti u saobraćaju, kojim će, kako nam je potvrđeno, biti obuhvaćen i ovaj način prevoza. I kako sada stvari stoje, "trotinetisti" će moći da voze brzinom između 10 i 20 kilometara na čas i moraće da nose kacige, saznaje Srpski telegraf.

Foto: Tanjug/AP

Foto: Ilustracija

Električni trotineti su toliko preplavili Beograd da su se pešaci već unervozili jer moraju dobro da paze da ih ne neki ne potkači. Uglavnom se kreću trotoarom, što i jeste najveći problem, pa se građani bune i zahtevaju da se što pre reguliše zakonom šta oni smeju, a šta ne. A kako saznajemo, najveća dilema i postoji oko toga da li im novim zakonom treba dozvoliti kretanje po trotoaru ili ne. Na primer, u Sloveniji i Belgiji im je dozvoljena vožnja pešačkom stazom, a ako se nađu u javnom saobraćaju, kazna je čak 500 evra. U Austriji mogu da koriste samo površine kao i biciklisti. Saobraćajna struka u Srbiji je pak saglasna da im nikako ne treba dozvoliti da se kreću kuda i pešaci.

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja je izričit po ovom pitanju.

- U svetu im je dozvoljeno između 6 i 8 kilometara na čas, ali moj lični stav je da im ne treba uopšte dozvoliti jer pešaci moraju biti zaštićeni - kaže Okanović.

Moći će da se voze brzinom između 10 i 20 km/h, a vozači će morati da nose kacige

S njim je saglasan i profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić.

- Trotineti ne bi smeli da se kreću sa pešacima jer, ma koliko sporo vozili, ipak je reč o vozilima sa motorom, koja se ne mogu izjednačavati sa pešacima. Na biciklističkim stazama da - ističe Vujanić.

 

 

Prema njegovim rečima, zakonom će morati da budu uređene mnoge stvari, da li će za električni trotinet biti neophodna vozačka dozvola, hoće li će se pre upotrebe vršiti tehnički pregled, da li će se registrovati kao u Holandiji, šta će se desiti ako neko bez dozvole udari pešaka, a utvrdi se da trotinet nije ispravan, hoće li u tom slučaju krivično odgovarati proizvođač ili onaj ko vozi.

Radarom će meriti brzinu?

Pitanje je i kako će se uopšte meriti brzina, odnosno prekoračenje. Vujanić kaže da bi trebalo da se meri 0radarom, kao i drugi saobraćaj.

- Radari nisu predviđeni da mere samo brzinu kretanja automobila. Osim toga, brzinu može ograničiti fizički i sam proizvođač, tako da ne može preći veću brzinu od propisane - kaže on.

S druge strane, Okanović napominje da je teško izmeriti tako malu brzinu 6-8 km/h, ali kaže da bi mogle da pomognu nove kamere postavljene u prestonici, a koje snimaju i trotoar.