BEOGRAD ĆE ŽIVETI I POD ZEMLJOM: Najavljena gradnja ČETIRI TUNELA


IZVOR: blic.rs, Republika - 09.03.2018 | 12:32


Prema najavama beogradskih čelnika, prestonica Srbije će dobiti čak četiri velika tunela. Ispod zemlje bi trebalo da se nađu skupi projekti, za čiju realizaciju treba mnogo vremena. Za sad vam predstavljamo Beograd pod zemljom, koji još uvek nije u potpunosti realizovan.

Foto: TANJUG / FILIP KRAINCANIC

Mapa metroa

TUNEL IZMEĐU SAVSKE I DUNAVSKE PADINE

Jedini od projekata čija je realizacija koliko-toliko počela. Završen je javni uvid u Plan detaljne regulacije tunelske veze koja bi trebalo da spoji Savsku i Dunavsku padinu, odnosno Novi savski most i MUP u Bulevaru despota Stefana.

Tunel bi trebalo da bude dugačak dva kilometra, njegova izgradnja koštaće 110 miliona evra bez PDV-a, a završetak radova je najavljen za 2021. godinu.

Foto: youtube.com/Nebojsa Dolas

TUNEL ZA PRVU LINIJU METROA

Prva linija metroa koja bi trebalo da ide od Makiškog polja do Mirijeva, planirana je pola-pola, deo iznad, a deo ispod zemlje. Tunel kojim bi išao metro planiran je samo kroz centar grada, kao i kroz naselja Banovo brdo i Julino brdo. Cena prve linije metroa je velika nepoznanica, te se barata ciframa od 500 miliona do dve milijarde evra.

Kako su najavili čelnici grada, izgradnja metroa krenuće 2020. a prva linija biće u funkciji 2022. godine.

TUNEL ISPOD TOPČIDERSKOG BRDA

Tunel koji se najavljuje već šest godina, kao deo Unutrašnjeg magistralnog prstena (UMP). On bi se protezao od petlje "Hipodrom", odnosno Mosta na Adi, pa sve do stadiona Partizana, mada postoji varijanta da pod zemljom bude izgrađen i nastavak do Šumica.

Gradski menadžer Goran Vesić je svojevremeno rekao da bi prva faza koštala 50-60 miliona evra. Ipak, ovaj projekat trenutno postoji samo na papiru.

TUNEL ISPOD ADE CIGANLIJE

Ova ideja ozvaničena je prvi put 2015. godine, pošto se našla u predlogu Generalnog urbanističkog plana (GUP) Beograda. Ulaz u tunel, dužine 2,3 kilometara, bi sa jedne strane bio u Ulici dr Ivana Ribara, a na drugoj na Čukaričkoj padini.

Međutim, kako su rekli gradski čelnici, ovaj projekat dolazi na red tek posle tunela od Savske do Dunavske padine, onog ispod Topčiderskog brda i Mosta na Adi Huji.