DOMINACIJA: Nemci i Japanci su najjači po vrednosti!


IZVOR: vrelegume.rs - 12.03.2018 | 23:16


Mercedes-Benz je najvredniji automobilski brend, Tojota je na drugom, a BMW na trećem mestu, objavila je u svom godišnjem izveštaju kompanija "Brand Finance".

Foto: Daimler Media

Mercedes-Benz je na prvom mestu po vrednosti

Vrednost nemačkog Mercedesa procenjena je na 43,9 milijardi dolara, odnosno, porasla je za 24% u odnosu na prošlu godinu. Glavni “krivac” za ovo jeste rast prodaje vozila od 9,9%. Mercedes je tokom prošle godine isporučio 2,3 miliona automobila.

Foto: Toyota media

Tojota je pala na drugo mesto

Na drugo mesto je pala Tojota, čija se vrednost sada procenjuje na 43,7 milijardi dolara, a treće mesto zazueo je BMW koji je zabeležio porast vrednosti od 6% te sada vredi 41,8 miliona dolara.

Za Mercedesom, Tojotaom i BMW-om u top deset najvrednijih automobilskih brendova su još i Folksvagen, Honda, Nisan, Porše, Ford, Audi i Ševrolet.

Veliki rast vrednosti zabeležili su Aston Martin čija je vrednost porasla za neverovatnih 268%, a tu su još i BYD (211%), Haval (124%), Tesla (106%), Jaguar (105%) i Smart (103%).

Top 10 automobilskih proizvođača po vrednosti:

  • Mercedes-Benz - 43,9 milijardi dolara (+24% u odnosu na 2017. godinu)
  • Tojota - 43,7 milijardi dolara (-6% u odnosu na 2017. godinu)
  • BMW - 41,8 milijardi dolara (+6% u odnosu na 2017. godinu)
  • Folksvagen - 33,7 milijardi dolara (+35% u odnosu na 2017. godinu)
  • Honda - 22,1 milijardi dolara (+4% u odnosu na 2017. godinu)
  • Nisan - 19,4 milijardi dolara (-22% u odnosu na 2017. godinu)
  • Porše - 19,1 milijardi dolara (+54% u odnosu na 2017. godinu)
  • Ford - 17,3 milijardi dolara (-23% u odnosu na 2017. godinu)
  • Audi - 15 milijardi dolara (+19% u odnosu na 2017. godinu)
  • Ševrolet - 12,8 milijardi dolara (+11% u odnosu na 2017. godinu)