PROBLEM ZA ELEKTRIČNE AUTOMOBILE: Hladnoća u SAD gotovo prepolovila autonomiju vozila na struju


IZVOR: b92.net - 07.02.2019 | 23:16


Na veoma niskim temperaturama, električni automobili mogu privremeno da izgube i preko 40 odsto fabrički deklarisane automonije u vožnji, saopštila je američka organizacija AAA Foundation for Traffic Safety. Slična iskustva ovih dana imaju i vozači u SAD.

Foto: Tesla Motors

Vozači Teslinog Modela 3 bi mogli da imaju velike probleme ove zime u SAD

AAA je sproveo istraživanje koje je pokazalo da se pogonske baterije znatno brže prazne na velikoj hladnoći, pre svega zbog potrebe za neprekidnim zagrevanjem putničke kabine. U studiji se navodi da u uslovima veoma niskih, zimskih temperatura vazduha, radijus kretanja može privremeno da bude skraćen za više od 40 odsto.

Ovo istraživanje, sprovedeno na pet modela automobila na struju, takođe je pokazalo da se autonomija smanjuje i u slučaju veoma visokih temperatura, tokom leta, ali ni približno kao u zimskom periodu. Kako se navodi, fabrički deklarisana autonomija u vožnji može se postići tek u umerenim klimatskim i vremenskim uslovima.

Mnogi vlasnici električnih automobila u SAD - uključujući i vozače Tesle - primetili su da im je radijus kretanja značajno opao tokom protekle sedmice, kada su u toj zemlji zabeležene izuzetno niske temperature vazduha. Oni su sa na društvenim mrežama žalili na smanjenje autonomije u vožnji, ali i na zaleđenje ručice za otvaranje vrata.

Foto: Nissan Newsroom

AAA je između ostalog testirala i Nisanov Lif

- Važno je da vlasnici električnih automobila budu upoznati sa ograničenjima svojih vozila u ekstremnim klimatskim uslovima, kako ih slične situacije ne bi zatekle nespremnima - kažu u organizaciji AAA.

AAA je u pripremi ove studije testirao električne modele BMW i3s, Ševrolet Bolt i Nisan Lif iz 2018, kao i Teslin Model S 75D i Folksvagen e-Golf iz 2017. godine. Svi ovi modeli imaju deklarisanu autonomiju od najmanje 160 km sa punim baterijama.

Automobili su testirani na -7 stepeni Celzijusovih, kao i na +35 stepeni, a dobijeni rezultati upoređeni su sa onima zabeleženim u na umerenih +24 stepena Celzijusa. U prvom slučaju, autonomija je pala za 12 odsto, bez uključenih grejača. Kada je bilo uključeno i grejanje u vozilu, radijus je opao za čak 41 procenata.