SRPSKI VOZAČI PONOVO U PROBLEMU! Mercedes opozvao još tri modela jer su rizični po život!


IZVOR: Republika - 17.03.2021 | 15:57


Vlasnici "Mercedesovih" vozila u Srbiji ponovo su u problemu. Naime, kompanija je objavila još tri nova opoziva, što je ukupno 46 za samo godinu dana. Da problem nije naivan, ukazuje to što greške na tri modela predstavljaju rizik od povreda, pa čak i od fatalnog ishoda.

Foto: pexels.com

Foto: Ilustracija

Ovo upozorenje stiglo je preko portala NEPRO, sistema za brzo uzbunjivanje Ministarstva trgovine, koji se aktivira uvek kada se na tržištu Srbije nalazi neki problematičan proizvod.

Na pomenutom portalu nalaze se čak tri upozorenja za "mercedes", koja su objavljena istog dana. Reč je o putničkim modelima S i C klase, kao i jednom teretnom "sprinteru".

Prvi sporni modeli pripadaju C klasi, a to su EQC i GLC. Na njima je utvrđeno da postoji problem sa svežnjem kablova na upravljačkom sistemu, koji zbog proizvođačke greške može da propusti vlagu i tako blokira servo uređaj za upravljanje.

Drugo sporno vozilo je "mercedes-benc" model S klase, koji takođe ima problem sa upravljačkim sistemom, koji zbog lošeg spoja šipki može da se zaglavi i dovede do nezgode.

Majstor: Neobjašnjivi kvarovi

Majstor iz jednog poznatog beogradskog servisa kome su "Mercedesova" vozila specijalnost nedavno nam je otkrio da se već godinama primećuje veliki broj falinki kod novih i skupih automobila ovog brenda.

- U poslednjih nekoliko godina dešava se nešto neverovatno. Dovoze nam relativno nove "Mercedesove" limuzine i džipove, što koštaju od 70.000 do 100.000 evra, koji imaju ozbiljne kvarove i falinke. To su često vozila koja su stara po nekoliko godina ili su čak i u garanciji. Gledam neobjašnjive kvarove na motoru i drugim bitnim delovima koji bi morali dugo da traju. Jasno je da su u pitanju fabričke greške i loš kvalitet, a dešava nam se i da se čoveku takav gotovo nov automobil konstantno kvari i da nikako ne možemo da ga potpuno popravimo. Više nema garancije u zavisnosti od toga koji brend kupiš, nego kakav ti automobil "skinu" sa fabričke trake - rekao nam je ovaj majstor, koji je zamolio da ostane anoniman kako mu ova izjava ne bi ugrozila posao.

Kod kombija "sprinter" postoji mogućnost da je spoljni deo kočionih creva na osovini oštećen tokom proizvodnje, zbog čega kočioni sistem može da otkaže.

Da je ovaj auto-gigant u ozbiljnom problemu, i da više nije sinonim za kvalitet, ukazuje podatak da je samo za 11 meseci objavljen opoziv čak 43 modela, piše Informer.

Automobilski stručnjak, voditelj i autor emisije "Vrele gume" Miodrag Piroški objasnio je da je sada u proizvodnji bitniji kvantitet nego kvalitet i da se nabavljaju što jeftiniji delovi jer je kompanijama na prvom mestu zarada, pa onda neminovno dolazi do fabričkih grešaka.

- Razlog za toliki broj fabričkih grešaka leži u masovnoj proizvodnji i u činjenici da se gleda da se uštedi na svakom koraku kako bi se dodvorilo šefovima. Nije ovo više ono vreme kada su te najpoznatije kompanije gledale da naprave što bolji i kvalitetniji automobil. Sada se gleda samo zarada, trka je za što većim profitom i onda, da bi se na nekim pojedinačnim delovima uštedelo po nekoliko evra, dolazi do ovoga. Kvantitet je postao bitniji od kvaliteta, kao i masovno nabavljanje najjeftinijih delova, i onda su greške na automobilima neminovne - kaže Piroški i dodaje:

- Velike i slavne kompanije, kao što je i "Mercedes", zbog svega navedenog ne razlikuju se mnogo u kvalitetu od ostalih firmi. Sve se to dosta približilo, i ako su ti giganti nekada imali 50 odsto kvalitetnije automobile od konkurencije, sada je to maksimalno 10 odsto, i to su samo neke razlike u finalnim radovima i tehničkoj obradi, a ne u motoru i drugim bitnim elementima.