Delite omiljenu boju sa Frenk Sinatrom? ONDA STE PO OVOME DRUGAČIJI OD OSTALIH


IZVOR: Republika - 09.12.2017 | 23:47


Ova boja je topla. Često je povezujemo s jeseni, zalaskom sunca, toplim kaminom u zimskim danima ili nevenom. Postoji mnogo nijansi, koralna, boja ćilibara i breskve...

Foto: pixabay.com

Ova boja zadire duboko u istoriju i verovanja

Frenk Sinatra je narandžastu smatrao najsrećnijom bojom, a ruski umetnik Vesli Kandinski je govorio da narandžasta predstavlja približavanje crvene boje čovečanstvu uz pomoć žute. Psiholozi smatraju da je vole i biraju jake, osećajne i uspešne osobe.

U istočnjačkim religijama narandžasta boja se smatra svetom. Hindu i budistički monasi nose narandžaste odore, a u hinduizmu ova boja još predstavlja vatru i čistoću, što je usko povezano, s obzirom na to da smatraju da se sve nečistoće spaljuju u vatri.

Leatris Ajzeeman kaže da se narandžasta smatra najtoplijom od svih boja, deluje svečano, veselo, izaziva osećaj zdravlja i životne radosti. Dodaje da su kroz istoriju narandža i njeni cvetovi oduvek smatrani simbolima ljubavi i vernosti.

- To uverenje potiče iz drevnih vremena, jer je narandžasta smatrana bojom koja odražava ljubav, zemaljsku i nebesku. Grčke muze su nosile narandžasto, kao i Bah, grčki bog plodnosti, zemlje i veselja - priča Leatris.

Foto: pixabay.com

Hindu religija

Narandžasta je i boja vatre, podseća na rastopljenu lavu u erupcionim vulkanima, kao i na sporo sagorevanje drveta. A otkrivanje vatre je bio određujući trenutak za čovečanstvo.

Ovu boju ne nose stidne osobe, već one koje žele da privuku nečiju pažnju. Kažu da ukoliko ste u depresiji nećete obući ovu boju jer ona simbolizuje radost.

Narandžasta se koristi u raznim kontekstima, počevši od kuhinja širom sveta gde ova boja preovladava u jelima, preko neon narandžaste koja je u jednom momentu zavladala u modi i uličnoj umetnosti, pa sve do šminke za tamnopute žene. 

Čak i poznati dizajneri poput Hermesa i Versaćea ovu boju su koristili u svojim kreacijama. 

Leatris zaključuje kako svaka boja određeno vreme bude popularna, nakon čega je zameni neka nova, međutim, s narandžastom to nije slučaj.