Prebacivanje odgovornosti i bes meštana Donjeg Međurova: Ko je glavni krivac i da li je tragedija kod Niša mogla biti izbegnuta?!
IZVOR: mediji, Republika - 21.12.2018 | 18:47
Nakon stravične saobraćajne nesreće kod Donjeg Međurova, kada je poginulo 5 osoba a 27 povređeno, otvoreno je pitanje o tome da li je nesreća mogla biti izbegnuta, odnosno ko je glavni krivac. Na to pitanje odgovor će u narednim danima dati detaljna policijska istraga, ali se već sad je jasno, sudeći bar prema saopštenjima koja su usledila od svih relevantnih ustanova i preduzeća koja su zadužena za bezbednost u saobraćaju, da će ovo biti još jedan klasičan slučaj prebacivanja odgovornosti.
Nakon nesreće koja je Niš ali i celu Srbiju zavila u crno, povela se polemika da li je pružni prelaz na kom je voz udario u pun autobus, bio pravilno obeležen i sa potrebnom signalizacijom. Iako u firmi "Infrastruktura železnica Srbije" (IŽS) tvrde da je prelaz bio obezbeđen po propisima, meštani su drugačijeg mišljenja.
"U skladu sa propisima"
U IŽS kažu objašnjavaju da je petina pružnih prelaza u Srbiji obeležena branicima, a da ovaj na kome se jutros dogodila nesreća nije jedan od njih, i tvrde da je to "u potpunosti u skladu sa saobraćajnim propisima".
Rebić: Istraga će utvrditi sve okolnostiDirektor policije Vladimir Rebić, kako je Republika.rs već pisala, obišao je mesto nesreće i poručio da će će nadležno tužilaštvo i policija utvrditi sve okolnosti pod kojima je došlo do ove teške saobraćajne nezgode i da će odgovorni biti procesuirani. - U ovom trenutku imam informacije da je do saobraćajne nezgode, najverovatnije, došlo usled propusta vozača autobusa. Istraga će utvrditi da li je tako. Ispitaće se da li je vozač ispunjavao psiho-fizičke uslove za upravljanje vozilom, a proverićemo i sve druge okolnosti koje su vezane za uslove puta - rekao je Rebić. |
Oni tvrde da je preglednost bila dobra, pruga čista, a svi infrastrukturni uređaji su radili kao i da je voz imao prednost s obzirom da nije bilo rampe.
- Na koji će način pojedini putni prelaz biti osiguran zavisi od preglednosti pruge i puta na mestu ukrštanja (trougao preglednosti), namene pruge, vrste puta, gustine saobraćaja, najveće dopuštene brzine, dužine putnog prelaza i slobodnog prostora iznad putnog prelaza - navodi se na sajtu "Infrastrukture železnica Srbije".
Tasić, direktor "Niš ekspresa": Upozoravali smo nadležneZamenik direktora "Niš ekspresa" Novica Tasić rekao je na konferenciji da ne želi da spekuliše u vezi s uzrokom jutrošnje saobraćajne nesreće sve dok svoj deo posla ne završe istražni organi, ali je dodao da se mora uzeti u obzir da je pružni prelaz bio neobezbeđen. - Mi smo više puta upozoravali nadležne, ne samo što se tiče ovog već i ostalih sličnih pružnih prelaza, jer vozimo po celoj Srbiji, da moraju da budu adekvatno opremljeni svetlosnom i zvučnom signalizacijom, kao i branicima, što je i zakonska obaveza, a i zbog toga što smo svedoci da ova mesta predstavljaju crne tačke, jer se tu ukrštaju železnički i drumski saobraćaj - kazao je ranije danas Tasić. |
Međutim, otac jednog od povređenih mladića tvrdi da se na ovom prelazu barem "jednom godišnje dešavaju udesi", a u IŽS tvrde da se u poslednje tri godine nije desio nijedan incident ali ne isključuju da je to i duži vremenski period pošto su "za sada stigli da proverimo ovoliko unazad.
Meštani kažu da na ovom prelazu vozači često ne mogu da primete da li ima voza.
- Na mestu gde se dogodila nesreća ne postoji niti rampa, niti signalizacija, skroz je neobeležen prelaz i vozači ne mogu na vreme da primete da li ima voza. Postoji samo običan saobraćajni znak, koji zimi često bude zavejan, ili da ga neko okrene, ili jednostavno isčupa i ništa se ne vidi - kaže jedan meštanin.
I ranije bilo nesreća
On dodaje da je na ovom prelazu i prethodnih godina bilo nesreća.
- O tome se tad nije pisalo, jer to nisu bile nesreće ovakve užasne razmere - kaže on i dodaje da su meštani sela više puta pisali peticije i žalili se tražeći da se tu postavi rampa, ali da im niko nije odgovarao.