JEZIVE PROGNOZE NASA ZA 2018: Asteroid u obliku lobanje juri ka Zemlji!

Autor: Republika

28.12.2017

Nakon asteroida Oumuamua, a koji su su naučnici otkrili u oktobru, astronomi NASA su ponovo pronašli neobično nebesko telo. Ono će naredne godine proći u blizini Zemlje. Asteroid se kreće oko svoje ose i ima oblik koji je veoma sličan lobanji.

Poslednji put je ovakav asteroid 2015 TB145 viđen pored naše planete 2015. godine u oktobru, kada se slavila Noć veštica. Zato su ga naučnici prozvali "Asteroid Noć veštica".

U to vreme je bio udaljen oko 486.000 km, što je samo 1,3 puta više od udaljenosti Meseca od Zemlje, prenosi g1.globo.com.

Na pojedinim fotografijama, ovaj asteroid liči na ljudsku lobanju, zbog svojih reljefa i osvetljenja pod određenim uglovima.

Istraživač Pablo Santos-Sanz iz Instituta za astrofiziku Andaluzije, takođe je organizovao kampanje kako bi se otkrile karakteristike ovog asteroida.

U novembru 2018. godine za Noć veštica, ponovo će moći da se vidi, jer će tada ponovo proći pored Zemlje, pišu svetski mediji, a prenosi telegraf.rs.

Ovaj uzbudljiv susret će se ponoviti 2088. godine kada će ovaj asteroid ponovo proći pored naše planete, na udaljenosti koja je 20 puta veća od udaljenosti Zemlje i Meseca.

Trenutno se veruje da je ovaj asteroid izumrla kometa, koja je potpuno ostala bez vode i drugih komponenata.

Asteroidi i komete se razlikuju po njihovom sastavu i po tipu orbite oko Sunca.