Meklaren sena - ultimativni hiper-automobil

Republika.rs
Zabava

11.12.2017

00:16

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Još pamtimo trenutak kada je meklarenov P1 propisno protresao tržište hiper-automobila. Sena je njegov naslednik, nosi ime preminulog F1 asa, Airtona Sene i još je ekstremniji, brži i snažniji. Kao i kod P1 i njegova proizvodnja će biti limitirana.

RepublikaFoto: McLaren Automotive
Izgled ne vara - sena je pravi, pravcati hiper-automobil

Ipak, onog ko poželi da kupi senu čeka razočarenje – kompletna proizvodnja, svih 500 primeraka je već unapred prodato i imaju svoje vlasnike koji čekaju isporuku.

Jasno je da automobil mora biti veoma specijalan da bi ga neko unapred kupio i sena to zaista jeste. Njegov četvorolitrarski V8 bi-turbo benzinski agregat razvija čak 800 KS dok ceo automobil ima fantastično nisku težinu od svega 1,1 tone.

RepublikaFoto: McLaren Automotive
Zadnji kraj sa ogromnim hidraulučkim aktivnim spojlerom koji se po potrebi diže i spušta

Posledica je to ekstenzivne upotrebe savremenih materijala, ugljeničnih vlakana i čelika visoke čvrstoće. Ukupan odnos konjske snage po toni je 658ks/t i predstavlja značajno unapređenje u odnosu na P1.

RepublikaFoto: McLaren Automotive
Vrata se otvaraju na gore kao kod svakog pravog hiper-automobila

Menjač je automatski, sedmostepeni sa dva kvačila i ekstremno brzim odzivom. Performanse nisu zvanično objavljene, ali je realno očekivati da od 0 do 100 km/h stiže za manje od tri sekunde i najveću brzinu preko 320 km/h.

RepublikaFoto: McLaren Automotive
Neobičan dizajnerski element su zastakljena prednja vrata

Jedino što nedostaju u odnosu na P1 je hibridni pogon za koji stručnjaci iz "meklarena" tvrde da nije dodat jer ne bi bitno unapredio vozne karakteristike ovog hiper-automobila.

Po svim karakteristikama, sena deluje kao bolid formule 1, s tom razlikom što se sena može voziti i po putu, a ne samo po stazi.

RepublikaFoto: McLaren Automotive
Jednostavan enterijer sa velikim infotejment sistemom

Unutrašnjost je asketska ali i sportska, ispunjena ukrasima od ugljenika, nudi tek minimalnu instrument-tabli ali i savremen infotejment sistem koji podseća na onaj kakav viđamo na "volvo" automobilima.

Kao što smo već napisali, kompletna serija je već rasprodata iako serijska proizvodnja počinje tek krajem naredne godine. Početna cena je bila 750.000 funti.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading