U Srbiji sve više novih automobila
Zvanična evidencija i podaci Ministarstva unutrašnjih poslova Srbije, koje obrađuje i priprema agencija Smart Plus Research iz Beograda, pokazuje da je tokom prvih 9 meseci 2017. godine na teritoriji Republike Srbije registrovano ukupno 21.940 novih (proizvedenih 2016. i 2017. godine) putničkih i lakih dostavnih vozila.
Foto: Fiat MediaDrugim rečima, prodato je 5% više vozila nego u istom periodu 2016. godine. Kada se pogledaju različite kategorije vozila, putnički automobili su zabeležili porast prodaje od 2% u odnosu na isti period iz prošle godine (17.208 u 2016, 17.625 u 2017), dok se za to vreme prodalo 17% više teretnih vozila (3.681 u 2016, 4.315 u 2017).
Iako je prodaja u ovom kvartalu veća za gotovo 5% u odnosu na isti period iz prethodne godine, ipak je slabija za 33% u poređenju sa drugim kvartalom 2017. godine, koji je ujedno bio i najsnažniji kvartal u poslednje 2 godine.
Foto: Smart Plus ResearchZanimljivo je da je ove godine za 5% veći broj prodatih putničkih automobila preduzećima (9.783 u 2016, 10.287 u 2017), dok su fizička lica kupila gotovo isti broj automobila iz ove kategorije kao i prethodne godine (7.164 u 2016, 7.126 u 2017). "Fijat" je najprodavanija marka, kako kod pravnih (2155 automobila), tako i kod fizičkih lica (806). Preduzeća su na drugom i trećem mestu najviše kupovala "škodu" (2061) i "folksvagen" (1839), dok su fizička lica nakon "fijata" najviše kupovala "opel" (674) i "hjundai" (670).
Od ukupnog broja novoregistrovanih vozila, 17.625 (80.3%) pripada kategoriji putničkih, dok broj prodatih lakih komercijalnih vozila iznosi 4.315 (19.7%).
Kada se u čitavu sliku uključi mesto gde su automobili registrovani, jasno je da je Beograd i dalje u suverenom vođstvu – 13.852, tj. 63.1% od svih novih vozila koja su po prvi put registrovana na teritoriji Srbije, registrovano je u beogradskom regionu. U Vojvodini je registrovano 4.462 (20.3%), u Šumadiji i Zapadnoj Srbiji 2.189 (10.0%), u Južnoj i Istočnoj Srbiji 1.420 (6.5%), a na Kosovu i Metohiji 17 novih vozila.
Kao i u prethodna dva kvartala 2017, a i tokom čitave 2016. godine pre toga, "fijat" i "škoda" su najprodavaniji brendovi – 1/4 tržišta Republike Srbije zauzimaju ova dva brenda. Na prvom mestu se nalazi "fijat" sa 2.987 vozila (13.6% tržišta), a "škoda" 2.503 (11.4%). Na trećem mestu se nalazi "folksvagen" sa 2.154 prodata vozila (9.8%), a zatim slede "reno" 1.546 (7.05%) i "opel" 1.405 (6.4%). Vrlo je uočljiva dominacija "fijata" u kategoriji teretnih vozila gde sa 1.170 prodatih automobila zauzima više od četvrtine tržišta (27.1%). "Fijat", zajedno sa "folksvagenom" (13,97%) i "dačijom" (9,73%), zauzima nešto više od polovine tržišta lakih komercijalnih vozila.
Foto: Smart Plus ResearchTržišni udeo putničkih i lakih komercijalnih vozila na srpskom tržištu u 2017. godini, januar - septembar
"Fijatov" model 500L je i dalje naprodavanije vozilo u kategoriji putničkih automobila; od januara do septembra je prodato 853 automobila ovog modela i to predstavlja 4.8% tržišta. U odnosu na prvi i drugi kvartal, drugi i treći model sa liste su zamenili mesta, tako da je sada škoda oktavija sa 681 prodatim vozilom (3.9%) na drugoj poziciji, dok je folksvagen golf sa 643 (3.6%) na trećoj. U Top10 se nalazi još jedan model automobila koji dolazi iz "fijatove" fabrike, i to tipo sa 505 prodatih vozila (2.9%). Pored toga, Top10 listu upotpunjuju još dva modela iz "škode", superb sa 489 (2.8%) i rapid sa 431 (2.4%) prodata automobila.
Foto: Smart Plus Research
Fijat 500L je, kao i u prvih 9 meseci 2016. godine, najpopularniji model putničkog automobila, iako mu je udeo na tržištu opao sa 5.6% (prva tri kvartala 2016.) na 4.8% ove godine. Najdrastičniji pad u odnosu na isti period iz prošle godine je imala škoda rapid, koja je sa pete pozicije i udela na tržištu od 3.3% spala na desetu poziciju i 2.4% tržišta putničkih automobila.
Od modela, među pravnim licima su najpopularniji fijat 500L (4.0% udeo ovog dela tržišta), škoda oktavija (3.8%) i folksvagen golf (3.6%). Dok je u prva tri kvartala 2016. godine najprodavaniji model bila opel astra, sa 5.8% tržišta, ove godine su fizička lica najviše kupovala dačija sandero (5.2%), fijat tipo (4.2%) i opel astru (3.9%).
izvor: www.smart-plus.rs
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.

Komentari (0)