ŠOTRA JE BIO MAJSTOR EMOCIJE, DOK JE VUKOBRATOVIĆ GOSPODAR RITMA I EMOCIIJE! Obeležili su jednu epohu, a evo šta im je zajedničko!

Republika.rs

Autor:

Zabava

09.10.2025

20:30

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Preminuli gotovo u kratkom periodu!

ŠOTRA JE BIO MAJSTOR EMOCIJE, DOK JE VUKOBRATOVIĆ GOSPODAR RITMA I EMOCIIJE! Obeležili su jednu epohu, a evo šta im je zajedničko!

Foto: Republika, TANJUG/ SAVA RADOVANOVIĆ/ bs

Iako su Zdravko Šotra i Mihailo (Miša) Vukobratović obojica obeležili zlatno doba domaće televizije, istraživanja pokazuju da dvojica velikih reditelja nikada nisu formalno sarađivala na istom projektu. Obojica su pripadala istoj generaciji stvaralaca koji su postavili standarde jugoslovenske i srpske televizijske produkcije, ali njihovi putevi – barem prema dostupnim arhivima – nikada se nisu direktno ukrstili.

Temeljna pretraga arhive Radio-televizije Srbije, Jugoslovenske kinoteke i dostupnih filmskih baza pokazuje da nema nijednog projekta na kojem bi bili zajedno potpisani. Šotra je bio poznat kao reditelj sa senzibilitetom za klasične filmske priče, emociju i narodski duh – od "Lajanja na zvezde“, preko "Zone Zamfirove“ i "Ivkove slave“, do legendarnih serija "Ranjeni Orao" i "Šešir profesora Koste Vujića", koje su definisale epohe.

Foto: Antonio Ahel ATAImages/Printscreen

Zdravko Šotra i njegova dela!

S druge strane, Mihailo Vukobratović ostavio je trag kao jedan od najvrsnijih televizijskih reditelja i producenta svoje generacije. Njegov potpis stoji iza serija koje su bile okosnica domaćeg sitkoma i porodične komedije, poput "Porodičnog blaga“, "Boljeg Života", "Stižu Dolari".

Foto: Antonio Ahel/ATAImages, Wikipedia/DVD

Mihailo Vukobratović i njegova dela!

Iako ih je spajala ista produkcijska kuća i gotovo identičan krug saradnika – od glumaca do scenarista – arhivski podaci ukazuju da nikada nisu potpisali zajednički projekat. Zanimljivo je da su se njihovi timovi često preplitali: mnogi glumci koji su igrali kod Šotre, kasnije su se pojavljivali u Vukobratovićevim serijama – među njima Milan Lane Gutović, Danilo Bata Stojković, Svetlana Bojković i mnogi drugi.

U razgovorima kolega koji su s njima radili, često se može čuti da su obojica delila sličan profesionalni kodeks – preciznost, perfekcionizam i veliko poštovanje prema glumačkom zanatu. "Šotra je bio majstor emocije, a Miša gospodar ritma i komedije“, opisao ih je jednom prilikom scenarista koji je sarađivao s obojicom.

Zbog toga je gotovo paradoksalno što njihovi putevi nikada nisu zvanično prepleteni. U vremenu kada su televizijski reditelji bili pravi autori epoha, njih dvojica su, svako na svoj način, oblikovali ukus i estetiku gledalaca, ali iz dva različita ugla – Šotra iz domena lirskog realizma i filmske poezije, Vukobratović iz sveta toplih komedija i životnog humora.

Jedno je sigurno – iako nikada nisu radili zajedno, Šotra i Vukobratović ostavili su trag koji i danas određuje standard televizijskog stvaralaštva u Srbiji. Njihov neostvareni susret ostaje zanimljiva fusnota u istoriji domaće kinematografije, kao priča o dva paralelna sveta koji su se neprestano ogledali – ali nikada dodirnuli.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

BONUS VIDEO:

 

Komentari (0)

Loading