DO 300.000 EVRA SAMO ZA UČEŠĆE NA EVROVIZIJI! Evo koliko novca je SRBIJA OVE GODINE IZDVOJILA za nastup Princa od Vranje!
Evo koliko novca se ulaže u scenske spektakle!
Foto: Tanjug/AP Photo/Martin Meissner, Shutterstock/Viachaslau Krasnou
Evrovizijska groznica ponovo je zahvatila Evropu, a ovogodišnji scenski nastupi učesnika nadmašili su očekivanja gledalaca i stručnjaka. Ovaj muzički spektakl je poznat po svojoj raznolikosti i kreativnosti, a svake godine izaziva veliku pažnju publike. Međutim, malo ko se zapita koliko zapravo košta sve to što vidimo na bini. Prikazivanje ovakvog spektakla zahteva ozbiljne finansijske investicije koje se razlikuju od zemlje do zemlje.
Italy Photo Press / Zuma Press / Profimedia Wikimesia/Mavrikant
Fabrice COFFRINI / AFP / Profimedia
ANP / ddp USA / Profimedia
youtube.com/Eurovision Song Contest/Printscreen
youtube.com/Eurovision Song Contest/Printscreen
youtube.com/Eurovision Song Contest/Printscreen
youtube.com/Eurovision Song Contest/Printscreen
youtube.com/Eurovision Song Contest/Printscreen
youtube.com/Eurovision Song Contest/Printscreen
youtube.com/Eurovision Song Contest/Printscreen
youtube.com/Eurovision Song Contest/Printscreen
youtube.com/Eurovision Song Contest/Printscreen
youtube.com/Eurovision Song Contest/Printscreen
youtube.com/Eurovision Song Contest/Printscreen
youtube.com/Eurovision Song Contest/Printscreen
youtube.com/Eurovision Song Contest/Printscreen
youtube.com/Eurovision Song Contest/Printscreen
youtube.com/Eurovision Song Contest/Printscreen
youtube.com/Eurovision Song Contest/Printscreen
youtube.com/Eurovision Song Contest/Printscreen
Troškovi učešća i produkcije
Jedan od glavnih troškova za svaku zemlju je kotizacija, odnosno ulazna taksa koju plaćaju Evropskoj radiodifuznoj uniji (EBU) za učešće. Srbija, na primer, u proseku izdvaja između 100.000 i 150.000 evra, što se ne razlikuje ni u slučaju Princa, dok zemlje iz "Velike petorke" poput Nemačke i Velike Britanije plaćaju znatno više, čak i do 300.000 evra. Pored kotizacije, tu su i troškovi produkcije nastupa, koji se kreću od 50.000 evra za skromnije nastupe, pa do 300.000 evra i više za kompleksne nastupe sa bogatom scenografijom i koreografijom. Zemlje poput Švedske i Ukrajine često premašuju čak i te iznose, što pokazuje koliko je važno ostaviti snažan utisak na gledaoce.
Promocija i logistika
Osim osnovnih troškova, promocija igra ključnu ulogu u uspehu nastupa. Promo turneje koje uključuju gradove poput Londona, Amsterdama i Tel Aviva mogu koštati dodatnih 20.000 do 50.000 evra, zavisno od obima. Takođe, delegacija i logistika često dodaju još 20.000 do 40.000 evra na ukupne troškove, uključujući putovanja, smeštaj i timove za tehničku podršku. Sve to dovodi do ukupnog troška od 200.000 do 300.000 evra za prosečan nastup, dok raskošniji produkcijski podvizi mogu dostići i preko pola miliona evra.
Izazovi i očekivanja
U Srbiji, javni servis RTS finansira deo ovih troškova, dok izvođači često dodatno ulažu ili imaju sponzore. Ovakva ulaganja su neophodna da bi se postigla medijski važna prisutnost na Evroviziji. Nažalost, uprkos velikim investicijama i trudu ekipe, Princ od Vranja nije uspeo da se plasira u finale, koje će se održati 17. maja. Ova situacija podseća na to koliko je takmičenje nepredvidivo, bez obzira na sve resurse uložene u nastup.
BONUS VIDEO:
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)