OTKRIVAMO: Koliko zarađuju glumci na reklamama

Autor: Dušan Lukić

Zabava

14.11.2017

06:25

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Godinama unazad glumci nisu bili često viđani u reklamnim kampanjama, ali u poslednje vreme postali su gotovo nezamenljivi akteri uspešne ekonomske propagande.

RepublikaFoto: montaža/Tanjug/e-stock/Instagram
Sergej Trifunović, Sloboda Mićalović i Miloš Biković

Mnogi se i danas sećaju horor reklame za Vojvođansku banku. Naime, te 1995, nakon snimanja filma "Lepa sela lepo gore", nije bilo dovoljno novca da se plati glumačka ekipa, pa je sklopljen sporazum sa pomenutom bankom da ona preuzme finansijske odgovornosti, a zauzvrat će kompletna ekipa sa filma snimiti nekoliko reklama koje su nosile horor temu. Akteri su bili Nikola Kojo, Dragan Bjelogrlić, pokojni Milorad Mandić Manda i Zoran Cvijanović.

RepublikaFoto: Public
Milena Dravić i Dragan Nikolić

BROJKE

Omiljena reklama za kafu - Gaga Nikolić i Milena Dravić uzeli 90.000 €
Obavezao se - Sergej Trifunović se prodao na nekoliko godina za 30.000 €
Plaćen da jede - Miloš Biković dobio 20.000 evra da zagrize picu

I junaci iz kultne serije "Otvorena vrata" učestvovali su u više reklamnih spotova.

Višegodišnji ugovor

Svakako, jedna od omiljenih reklama bila je ona za kafu u kojoj su zbog bračnog para Milene Dravić i Dragana Nikolića svi zavoleli njen "i ukus i miris". Govorilo se da su oni za ovaj angažman dobili 90.000 evra.

U krugovima bliskim producentima i marketingu priča se da je Sergej Trifunović postao bogatiji za 30.000 evra jer se obavezao na višegodišnji ugovor za čipsi. Doduše, to je mnogo manja suma od one koju dobija Mesi, ali i mnoge njegove kolege iz Holivuda koje dospevaju čak i na Forbsovu listu najplaćenijih ne samo zbog uspeha na blagajnama određenog filma već pre zbog ugovora koji su potpisali za određen brend.

RepublikaFoto: Public
Nikola Kojo

- Glumci po reklami zarađuju honorare koji se kreću od dve do pet hiljada evra po danu snimanja i time je on završio svoju obavezu. Dakle, snimi reklamu, pare u džep i nema ništa s tim proizvodom. Takođe, nemaju prava ni glumac ni druga strana da traže nešto više, neke dodatne nadoknade od prikazivanja reklame i slično. Druga je stvar ako kampanja podrazumeva da traje godinu ili više, da je u obavezi da, ako reklamira koka-kolu, ne sme u javnosti da bude viđen dok ispija pepsi. Višegodišnji ugovori prave se uglavnom za sportsku opremu i onda je to obavezan brend - ako reklamira, na primer, konvers, ne može da nosi adidas ili neku drugu firmu - objašnjava izvor upućen u detalje reklamnih kampanja.

Miloš Biković: Ponudu obično prihvatim kada je to neki proizvod koji koristim

Promo lica

- Ako glumac ima zadatak da bude promo lice bilo za festival ili drugi događaj, što podrazumeva angažman od dva do tri meseca, ugovorom se određuje broj nastupa, intervjua, pojavljivanja, i to se plaća od dve do četiri hiljade evra. Za one koji na mrežama kače fotografije, statuse i tu zarađuju novac, u zavisnosti od broja lajkova. Dakle, kada promovišu proizvod, to je češće kompenzacija - dobije se, na primer, 20 pari patika i onda se to ističe u prvi plan - zaključuje naš sagovornik.

RepublikaFoto: Public
Vesna Trivalić

U medijima je odjeknula i vest da je Miloš Biković zaradio 20.000 evra, a sve što je trebalo da uradi jeste da zagrize picu restorana brze hrane.

- Reklama može da bude umetnički zahtevna, ali i ne mora. Ponudu obično prihvatim kada je to neki proizvod koji koristim - rekao je na ovu temu Biković, dok visinu honorara nije želeo da komentariše.

 Jelena Gavrilović, Sergej Trifunović, Nikola Kojo, Branimir Brstina, Zoran Cvijanović i mnogi drugi zgrću lovu u reklamnim kampanjama

Od banke do sladoleda

Lista glumaca koji nam se smeše i sa filmskog platna i u reklamama jeste podugačka: Miki Manojlović, Branko Cvejić, Ružica Sokić, Mira Banjac, Anita Mančić, Dragan Jovanović, Branka Katić, Vladica Milosavljević, Olivera Marković, Jelisaveta Sablić, Milena Pavlović, Branislav Lečić, Ivan Bosiljčić, Sloboda Mićalović, Vojin Ćetković, Nikola Đuričko, Nenad Jezdić i mnogi drugi. Svi su se oni našli u nekoj od reklama za nekadašnji JAT, osiguranje, pivo, pumpe i gorivo, banke, dormeo, sladoled, banje, sokove...

Foto: Public
Nenad Jezdić

Poznati su sigurno doprineli da određeni proizvod uđe u mnoge kuće, a reklame su vremenom postale sve kvalitetnije. U reklamama za banke klijente privlače poznata lica: Jelena Gavrilović, Gagi Jovanović, Nebojša Ilić, Ljubinka Klarić, Zoran Cvijanović. Koji sok je najbolje izabrati potrošače ubeđuju Branimir Brstina, Nikola Kojo, Boda Ninković i drugi, dok pivopije nemaju dilemu kad ugledaju Nenada Jezdića na ekranu, jasno je da ili jesi ili nisi - lav.

Plaćeni i da se samo pojave na događaju

Da se određene ličnosti samo pojave na određenom događaju na kom se nešto promoviše, ne košta manje od 200 evra. Moderatori događaja uglavnom su na ceni od 500 do 1.000 evra, u zavisnosti od popularnosti date lilčnosti.

Petar Strugar za moderiranje uzima 1.000 evra, a sve se radi preko advokata. Strogo poslovno. Ako se zahteva nešto više, izjave za medije i slično, onda se i suma povećava.

PETAR STRUGAR - 1.000 evra
MIRKA VASILJEVIĆ - 500 evra
TAMARA DRAGIČEVIĆ - 500 evra
IVAN MIHAJLOVIĆ - 500 evra

 

 

 

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading