SPAJAJU SE SRBIJA I CRNA GORA AUTO-PUTEM! Ministarka otkrila sve detalje!
Izbor najpovoljnije ponude očekuje se tokom leta, nakon čega bi moglo da se krene sa pripremnim radovima!
Foto: shutterstock/Millenius/Mini Onion/Robert and Monika/Tanjug Hina Nikola Blaekovi
Druga deonica crnogorskog auto-puta prema granici sa Srbijom, od Mateševa do Andrijevice, duga 21 kilometar, ulazi u završnu fazu priprema za izgradnju. Kako je izjavila ministarka saobraćaja Crne Gore Maja Vukićević, prioritet će biti izbor najpovoljnijeg i najkvalitetnijeg izvođača, uz nadzor Evropske banke za obnovu i razvoj.
Pripremni radovi mogli bi da počnu u drugoj polovini ove godine, s obzirom na to da je finansijska konstrukcija gotovo zatvorena zahvaljujući grantovima Evropske unije i povoljnim kreditima, prenosi Kamatica.
Procenjuje se da će za izgradnju ove deonice biti potrebno oko 550 miliona evra i pet godina rada. Na nedavno okončanom tenderu prijavilo se deset kompanija, među kojima je, kako je primetila ministarka, samo jedna iz Evrope. Dodala je da je poziv bio otvoren za sve zainteresovane i da su svi imali jednake šanse da se prijave.
Izbor najpovoljnije ponude očekuje se tokom leta, nakon čega bi moglo da se krene sa pripremnim radovima. Ministarka je izrazila uverenje da neće biti problema ni u finansijskom smislu.
- Tačno 100 miliona evra granta je već obezbeđeno od Evropske komisije. U toku je postupak odobrenja dodatnih 50 miliona. To bi trebalo da bude finalizirano ovih dana. Kao što sam rekla, 200 miliona evra povoljnog kredita obezbeđeno je od Evropske banke za obnovu i razvoj. Ugovor treba da se potpiše tokom jula, a ostatak će se morati finansirati iz budžeta - rekla je ministarka Vukićević.
Pripremni radovi na deonici crnogorskog auto-puta Mateševo–Andrijevica već su uveliko u toku, a eksproprijacija zemljišta završena je na oko 80 odsto trase do Trešnjevika. Očekuje se da će preostali deo biti završen do trenutka kada izvođač bude uveden u posao.
U toku je i javna rasprava o studiji uticaja na životnu sredinu, koja se sprovodi i u opštinama Kolašin i Andrijevica, kroz koje trasa prolazi.
U okviru prve faze glavnog tendera za projektovanje i izvođenje radova na ovoj deonici auto-puta Bar–Boljare, pristiglo je deset ponuda. Među zainteresovanim su kompanije iz Kine, Turske, Indije, Holandije i Azerbejdžana. Neke od njih već imaju iskustvo u Crnoj Gori — bilo kroz učešće u izgradnji prve deonice auto-puta, bilo kroz rad na drugim velikim infrastrukturnim projektima poput rekonstrukcije mosta na Đurđevića Tari, bulevara Tivat–Jaz i drugih višemilionskih investicija.
Kako je saopštila državna kompanija Monteput, ponude su dostavili sledeći konzorcijumi i kompanije:
- Cengiz-Azvirt Joint Venture (Turska/Azerbejdžan),
- Makyol-Dogus JV (Turska),
- China Communications Construction Company Limited (Kina),
- Afcons Infrastructure Limited (Indija),
- Sichuan Road & Bridge (Group) Corporation Ltd. (Kina),
- JV PowerChina Ltd. – Stecol – PCCD (Kina),
- Ballast Nedam Infra B.V. – Rec Uluslararasi – Onur JV (Holandija/Turska),
- MCC Transportation Construction Group Co. Ltd. – Capital Engineering & Research Inc. Ltd. (Kina),
- JV Xingtai Road & Bridge – Guangxi Road Construction – Makimsan (Kina/Turska),
- Joint Venture SFETC & SDLQ (Kina).
Očekuje se da će najbolji ponuđač biti izabran tokom leta, nakon čega bi mogli da počnu pripremni građevinski radovi.
BONUS VIDEO
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)