Izvršna direktorka "Telekoma" sumira godinu: Brži od konkurencije!

Autor: Borislav KAŠANSKI

Vesti

29.12.2018

07:08

"Telekom Srbija" može da bude zadovoljan poslovnim rezultatima sa kojima završava 2018. godinu.

Promo foto
Jana Ljubičić

U intervjuu za Srpski telegraf ovo poručuje Jana Ljubičić, izvršna direktorka za privatne korisnike nacionalnog operatora, ističući da je održan korak sa konkurencijom, a u mnogim segmentima "Telekom" i prednjači.

*Kakva je bila 2018. godina?

- Protekla poslovna godina je bila dinamična i veoma zahtevna. Osvrnuću se ovoga puta samo na prihod Direkcije za privatne korisnike, na čijem sam ja čelu, i mogu da kažem da je prihod za prvih 11 meseci 2018. u odnosu na isti period 2017. veći za 1,3%. Drago mi je što na kraju ove poslovne godine možemo da kažemo da je bila uspešna, ali isto tako očekujem da će naredna biti još uspešnija.

*U kojim segmentima poslovanja je napravljen najveći iskorak, a gde su se pojavljivali problemi?

- Svi segmenti poslovanja su podjednako važni i svaki od njih mora da donosi rezultate ako želite da budete uspešna, moderna kompanija. Veliki iskorak smo napravili u oblasti multimedije i akvizicije, tako da možemo da se pohvalimo da su ti projekti urodili plodom i sada imamo 200.000 korisnika više. "Telekom Srbija" je i nacionalna kompanija posvećena dobrobiti celog društva, koja se uspešno profiliše kao društvenoodgovorna kompanija. U tom smislu, pomenuću meni veoma drag ovogodišnji projekat razvoja novih postpejd tarifa soko, omorika i morava. Ponosna sam na činjenicu da "Telekom Srbija" od svakog mesečnog računa za nove tarife izdvaja po dinar za očuvanje prirode Srbije. Prepoznali smo potrebu i želju naših građana za očuvanjem prirodnih lepota Srbije, ponudili smo im jedan potpuno novi kreativni koncept. Uz to, sa zadovoljstvom smo primili informaciju da je kampanja "Čuvamo tvoj svet" dobitnik Zlatnog priznanja za promotivnu integrisanu kampanju u kategoriji telekomunikacioni proizvodi, usluge i mediji, koju je dodelilo Udruženje za tržišne komunikacije UEPS. Da li se nekada javljaju problemi? Da, ali svaki problem za koji postoje delotvorni mehanizmi da se prevaziđe vrlo brzo se sanira.

Prvi smo predstavili 5G

Jana Ljubičić nabrojala je neke od iskoraka "Telekoma" u ovoj godini:

- U 2018. smo bili prvi operator u Srbiji koji je predstavio mogućnosti 5G tehnologije, koja sa sobom donosi mobilnu klaud robotiku, internet znanja i 5G brzinu. Uvođenjem optičke mreže u stanove i kuće, mnogobrojnim korisnicima smo omogućili ultrabrzu i pouzdanu komunikaciju uz korišćenje najnaprednijih dostupnih servisa. Razvili smo strategije za internu i eksternu digitalnu transformaciju i aktivno dajemo podršku digitalnoj transformaciji naše zemlje.

*Prethodnih godina često su se mogle čuti priče da "Telekom Srbija" ne može da izdrži trku s konkurentima na tržištu.

- Da, često se tako nešto pominjalo u javnosti, sa konotacijom da je "Telekom" glomazna, pomalo zastarela kompanija, koja u eri prilagođavanja naglom tehnološkom razvoju neće moći da izdrži trku s konkurencijom. Međutim, moram da kažem da nije kompanija zastarela, već je zastarelo takvo mišljenje, jer se možda vezuje za neko ranije vreme. Smatram da smo u poslednjih godinu i po osnažili "Telekom" i da je postao jedna uspešna, moderna kompanija, koja uvek može da odgovori na mnogobrojne tehničko-tehnološke izazove. Mogu ponosno da kažem da smo mi u tom periodu doživeli skok, što je vidljivo i po rezultatima.

 

 

*Optužbe na račun "Telekoma Srbija" nakon kupovine "Kopernikusa" uglavnom su stizale iz dva pravca: političkog (opozicionog) i od vašeg najvećeg konkurenta u segmentu kablovske TV, interneta i još nekim oblastima - kompanije SBB, preko njihove televizije N1. Kako komentarišete takvu vrstu pritiska?

- Konkurencija je navikla na "Telekom", koji korača malim koracima u tržišnoj utakmici. Trenutak kada smo mi počeli da trčimo je onaj u kom smo razljutili konkurenciju, što je i logično. Ja nikada nisam imala zazor od zdrave i legitimne konkurencije. U svetu biznisa, svi se mi borimo da zadržimo naše korisnike, ali i da dobijemo nove. Sredstva koja "Telekom" koristi u tržišnoj borbi su legalna i legitimna, zato zlurade komentare i neosnovane zamerke protiv nas i ne komentarišem. Kao izvršni direktor "Telekoma", znam da sve radimo u skladu sa zakonima i propisima. O zakon se nikada ne bih ogrešila. Tako pritisak koji konkurenti pokušavaju da izazovu provokacijama i insinuacijama da nešto nije u skladu sa zakonom ne stoji. Prva sam spremna da pružim ruku i čestitam ukoliko je neko bolji od mene.

Skupština se dosta promenila

*Dugo ste bili generalni sekretar u Narodnoj skupštini. Kako vam se sada, sa distance, čine zbivanja u parlamentu?

- Moram da priznam da sa pažnjom pratim sednice Skupštine. Zasedanje Skupštine je drugačije u odnosu na to kada sam ja bila generalni sekretar jer se od parlamenta pravi nešto što ne treba da bude. Narodni tribuni treba da iznose argumente, a ne da pričaju jezikom sile. To mi se ne dopada jer sam se ja uvek borila da budemo uređeno društvo, te smatram da su pojedini ispadi određenih poslanika nedopustivi. Međutim, smatram da to puno govori o njima, a da narod uvek može da prepozna i razlikuje pristojno od nepristojnog.

*Šta je generalno strategija kompanije za 2019?

- Osnovno strateško opredeljenje "Telekoma Srbija" za 2019. godinu, kada govorimo o privatnim korisnicima, jeste potpuno i jasno učvršćivanje pozicije apsolutnog lidera u oblastima interneta velikih brzina, televizije premijum sadržaja i kvaliteta slike, kao i usluga mobilne telefonije, a sve pod jednim, na tržištu odavno prepoznatim i superiornim mts BOX paketima. Imamo velike planove, a krajnji cilj nam da naši postojeći i budući korisnici budu zadovoljni. Mogu slobodno da kažem da ćemo pripremiti i razne ponude iznenađenja.

*U kom pravcu će se dalje razvijati srpsko telekomunikaciono tržište? Šta su najveći izazovi i na šta treba obratiti najviše pažnje?

- Telekomunikaciona tržišta, generalno govoreći, spadaju u najdinamičnija i najinteresantnija, te se svakako može očekivati mnogo inovativnih servisa i usluga kako na globalnom tako i na tržištu Srbije. Dalja ubrzana digitalizacija će nesporno obeležiti srpsko telekomunikaciono tržište u 2019, a nesumnjivo je da će najveći izazovi biti implementacija 5G mobilne mreže i optičke fiksne mreže "Telekoma Srbija", sa ciljem donošenja potpuno novih funkcionalnosti za lakoću i zadovoljstvo u ličnim i poslovnim aktivnostima naših korisnika.

Komentari (0)

Loading