Četiri ZAMKE ZA PRODUKTIVNOST u koje upadaju menadžeri

Autor: blic

Vesti

20.11.2020

22:30

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Ako ste menadžer, verovatno imate sto muka sa svojim upravljanjem vremenom. Uobičajeno je da se menadžeri suočavaju s više zahteva nego što njihovo vreme dopušta da ih reše. Ali što ako nesvesno minirate sopstveni napredak?

RepublikaFoto: pixabay.com
Foto: Ilustracija

Neke uobičajene menadžerske prakse izgledaju u redu na površini, ali ustvari postaju veliki potrošači vremena koji ne donose korist, piše Manager.ba.

Proverite prepoznajete li se u ove četiri velike zamke za produktivnost menadžera:

1. Sastanke jedan na jedan koristite za proveru statusa

Ako se sa saradnicima sastajete kako bi oni za vas prošli kroz popis svojih projekata i rekli vam u kojem su statusu (što je najčešće "sve ide po planu"), vreme je da promenite način rada.

Radije iskoristite te sastanke za davanje povratnih informacija, analizu ranijeg rada, definisanje prioriteta i davanje perspektive sa višeg nivoa.

 

2. Sedite na sastancima na kojima ne morate biti

Imate li osećaj kao da pola radnog vremena provodite sedeći na sastancima?

Mnogi se osećaju tako, naročito menadžeri, ali retki preduzimaju proaktivne korake da se izvuku iz toga.

Zateknete li se na sastanku na kojem nemate nešto vredno da doprinesete, razmislite zašto ste uopšte došli. Jeste li mogli poslati nekog od svojih ljudi (za nekoga bi to bila prilika za profesionalni razvoj)? Možete li prorediti svoje dolaske na svaki drugi ili svaki treći put? Zamoliti da vam se kasnije pošalje zapisnik?

U mnogim kontekstima je razumno reći: "Imam previše posla i pokušavam pronaći vreme u rasporedu. Možete li pokušati bez mene neko vreme i videti kako vam ide?"

3. Dopuštate konstantim prekidima da vam remete raspored

Ako vaš rad i koncentracija trpe zbog ljudi koji vam upadaju s pitanjima i informacijama, verovatno vam je teško držati se vlastitih prioriteta.

Naravno, ne želite postati nedostupni svojim ljudima, ali to ne znači da se morate svaki put posvetiti prekidu.

Za najvažnije stvari, zakažite periode koje nećete prekidati, i nemojte se bojati da ljudima kažete da ovog trenutka ne možete rešavati njihov zahtev te ih prebaciti za kasniji termin ili sutra.

Morate i svom timu dati jasnije upute kad vas mogu prekidati, koje informacije da čuvaju za redovne susrete, a što mogu sami rešiti.

4. Ne delegirate pravu moć

Ponekad menadžeri koriste svoje saradnike kao "pomagače", koji im pomažu u rešavanju zadataka, umesto da im delegiraju pravu moć nad većim komadima posla.

To ostavlja na menadžeru sve odluke o tome šta treba uraditi, planiranje, raspodelu posla, rešavanje neočekivanih događaja i dodelu takvih zadataka, kao i sav emocionalni teret ako posao bude neuspešan.

Iz istog razloga se članovi tima osećaju neiskorišteno i neispunjeno.

Ako im dodelite značajnije uloge, šire odgovornosti i, što je najvažnije, tražite od njih ishode, a ne aktivnosti, možete puno toga prebaciti na tim i nećete morati identifikovati i delegirati svaki komadić posla.

 

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading