DVOSTRUKI ARŠINI FABRIKE AUTOMOBILA "KIJA": Povukli vozila iz SAD zbog neispravnih jastuka, U SRBIJI NEĆE!
Južnokorejski proizvođač automobila "Kija" povlači 507.000 vozila u Americi zbog neispravnosti vazdušnih jastuka. U Srbiji pak svi automobili ove marke ostaju u prodaji, a neće prolaziti ni dodatne kontrole. Kako za Srpski telegraf navode u ovoj kompaniji, opoziv vozila zbog kvara odnosi se samo na SAD, dok Srbija po tom pitanju nije dobila nikakve instrukcije.
Foto: youtube.com/AutogefühlČETIRI SMRTNA SLUČAJA
Ipak, posredi je nimalo bezazlen kvar. Četiri smrtna slučaja u Americi bila su prijavljena kao posledica toga što se vazdušni jastuci u automobilima hjundai i kija nisu aktivirali u trenutku sudara. Američka agencija za bezbednost u saobraćaju pokrenula je istragu u martu i problem je lociran na vazdušnim jastucima, kod kojih je primećen kratak spoj, zbog kojeg se u trenutku sudara nisu aktivirali.
"Hjundai" je u februaru zbog toga povukao skoro 155.000 automobila, modela sonata, a "Kija" je sad morala čak pola miliona, i to modele forte, proizvedene u razdoblju od 2010. do 2013. godine, optimu (2011-2013), optimu hibrid (2011-2012) i sedonu, kod kojih postoji mogućnost kratkog spoja.
"Kija" još nema rešenje za taj problem, ali u kompaniji ističu da na tome intenzivno rade sa dobavljačem za delove. Kako kažu, nadaju se da će rešenje imati do kraja jula.
NEMA RAZLOGA ZA BRIGU
U predstavništvu "Kija" u Srbiji odgovaraju da od centrale "Kija motors korporejšn" nisu dobili nikakav zahtev za opoziv vozila po osnovu ovog kvara i da se povlačenje odnosi samo na vozila prodata u SAD.
4 smrtna slučaja u Americi prijavljena zbog neaktiviranja vazdušnih jastuka
- S tim u vezi ne postoji razlog za pozivanje vlasnika kija vozila prodatih u Srbiji da vanredno posećuju servise. Ukoliko takav zahtev dobijemo od "Kija motors korporejšn", svakako ćemo obavestiti naše stranke i postupiti u skladu s instrukcijama da bismo zaštitili bezbednost vlasnika naših vozila, što nam je prioritetni cilj i zadatak - navode u "Kija motors Adrija grupi".
Foto: Tanjug/F. KRAINČANIĆ
Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS), kaže da ga ovakvo postupanje ne čudi jer se ranije dešavalo i to da određeni automobili koje američko tržište odbaci završe kod nas.
- Za američko tržište postoje određeni standardi. U slučaju da je utvrđen kvar koji ugrožava bezbednost putnika, kompanija bi i u Srbiji trebalo da pozove klijente da provere ispravnost vozila. Nekad se dešava da kompanije to rade i zarad sopstvenog imidža. Izmisle kvar da bi pozvali potrošače da baš kod njih ispitaju sigurnost, tako se pokažu kao odgovorna kompanija i povrate poverenje klijenata - dodaje Papović.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.

Komentari (1)
Miško
13.06.2018 12:20
Koliko ja ovde čitam ni jedan od ovih modela se ne prodaje u Srbiji pa nije ni čudo što ne moraju da pozivaju vlasnike na servis... Čemu frka onda?